• Anonym (Jill)

Är man bara vacker om man har symmetriskt ansikte? :(

Hur avgör man egentligen hur en vacker människa ser ut? Läste en artikel om att ifall man har symmetriskt ansikte är man vacker. Då är då inte jag vacker. :/ Mina ögonbryn till exempel är olika och inte alls symmetriska, ,:/ vad tycker ni?

• Svar på tråden Är man bara vacker om man har symmetriskt ansikte? :(
  • Dr Nail

Inte riktigt. Finns massor med osymmetriska personer som anses vackra.

Man är vacker om...tillräcklig många säger att man är vacker. Yep, du läste rätt.

• Anonym (*)

Kroppen och likaså ansiktet består av två halvor. Det finns ingen som ser exakt likadan ut på höger och vänster ansiktshalva. Asymmetrin faller sig naturligt och ser olika ut hos alla. Och jag håller inte ett dugg med din fråga, man är inte vacker för att man har ett symmetriskt ansikte! Man är vacker för att man har en utstrålning (t.ex. är glad), man är vacker för att man har fräknar, man är vacker för för ett vackert leende eller härligt skratt... det är så mycket som gör en vacker! Ibland är det att man älskar sig själv för att det gör en gladare, ger bättre/stoltare hållning och gör att man lättare kan älska andra. Du är vacker precis som du är! Ta tillvara på dina asymmetriska drag!

• sextiotalist
    Anonym (Jill) skrev 2018-04-30 12:38:13 följande:

Hur avgör man egentligen hur en vacker människa ser ut? Läste en artikel om att ifall man har symmetriskt ansikte är man vacker. Då är då inte jag vacker. :/ Mina ögonbryn till exempel är olika och inte alls symmetriska, ,:/ vad tycker ni?

Jag tycker det är asymmetrin som gör en person vacker. En person med perfekta drag, perfekt symmetri är opersonlig, då är det just det som bryter symmetrin som gör en person vacker.

Titta på många fotomodeller, de har något som sticker ut
  • Anonym (Korpen)

Tycker det är skillnad på vacker och vacker.

Människor med en fin personlighet anses vackra för de de är, sen finns människor vars ansikten anses estetiskt vackra.

Fotomodeller är t ex estetiskt vackra och gör sig bra på bild.

Rena drag anses som estetiskt vackert.

Alla människor är inte estetiskt vackra, så är det bara.

De kan vara vackra för att just du tycker om dem och deras personlighet, men då pratar vi olika saker.

Så tänker iaf jag.

• Anonym (A)
    Anonym (Korpen) skrev 2018-04-30 14:33:25 följande:
    Tycker det är skillnad på vacker och vacker.
    Människor med en fin personlighet anses vackra för de de är, sen finns människor vars ansikten anses estetiskt vackra.
    Fotomodeller är t ex estetiskt vackra och gör sig bra på bild.
    Rena drag anses som estetiskt vackert.
    Alla människor är inte estetiskt vackra, så är det bara.
    De kan vara vackra för att just du tycker om dem och deras personlighet, men då pratar vi olika saker.
    Så tänker iaf jag.
    Precis min åsikt
  • Anonym (83a)

Nej det har inget med symmetri att göra.

Jag själv anses som vacker men mitt ena öga är mer lazy än det andra och mina ögonbryn är inte på riktigt samma höjd. Min ena kind är också mer "bullig".

Tror det är mer avståndet mellan ögonen, mellan ögon och ögonbryn, mellan mun och näsa osv som är viktigt.

• Anonym (...)

Mitt ena öga sitter lite längre när än det andra och detsamma med mina ögonbryn. De har inte heller helt lika form hur mycket jag än försöker måla dem likadant! Trots det får jag höra att jag är väldigt snygg och vacker. Skönhet ligger i betraktarens ögon och det finns ingen formel på hur ett ansikte ska se ut för att vara vackert!

Svar på tråden Är man bara vacker om man har symmetriskt ansikte? :(