• baralillatant

    Ännu en storhelg ensam

    Så sjukt less på att höra om allas planer för storhelger.

    Valborg denna gång då.. nä vi ska inte göra nått särskilt, bara grilla med grannarna.

    Skulle kapa en fot för att ha några grannar att grilla med.

    Och när dom frågor om vad man ska göra så ljuger man och säger att man är trött och å det ska bli så skönt att ta det lugnt.

    Fy fan!

    Ingen som kan hjälpa mig med detta men kanske finns nån mer som känner lika?

  • Svar på tråden Ännu en storhelg ensam
  • viseversa

    Men varför säger du itne sanningen? Att du äe ensam och inte har någon att vara med eller bli bjuden till. Kanske dom frågar för att dom tänkt bjuda med dig? Men om du säger att du vill ta det lugnt själv är det klart dom tror på det.

  • Aniiee

    För det första så är Valborg ingen storhelg Den här gången råkar det bli en långhelg tillsammans med helgen före och Första maj och råkade bli en klämdag, men det är ingen storhelg. 

    För det andra så måste du ju öppna käften och vara ärlig om du ska bli inbjuden någonstans, eller bjuda till lite själv, inte sitta och tycka synd om dig. Man up!


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • baralillatant
    Aniiee skrev 2018-04-30 14:28:59 följande:

    För det första så är Valborg ingen storhelg Den här gången råkar det bli en långhelg tillsammans med helgen före och Första maj och råkade bli en klämdag, men det är ingen storhelg. 

    För det andra så måste du ju öppna käften och vara ärlig om du ska bli inbjuden någonstans, eller bjuda till lite själv, inte sitta och tycka synd om dig. Man up!


    Grattis till årets mest okänsliga och dryga kommentar!
  • baralillatant
    viseversa skrev 2018-04-30 13:02:40 följande:

    Men varför säger du itne sanningen? Att du äe ensam och inte har någon att vara med eller bli bjuden till. Kanske dom frågar för att dom tänkt bjuda med dig? Men om du säger att du vill ta det lugnt själv är det klart dom tror på det.


    Har gjort det många gånger tidigare, folk bjuder aldrig in.
  • Aniiee
    baralillatant skrev 2018-04-30 20:32:29 följande:
    Grattis till årets mest okänsliga och dryga kommentar!
    Ja, så länge det får dig att fundera över ditt eget ansvar och egna agerande så bjuder jag gärna på det.

    Just nu kan du till exempel bara dra på deig skorna och en jacka och ta dig till närmaste vaälborgseld. 
    baralillatant skrev 2018-04-30 20:33:30 följande:
    Har gjort det många gånger tidigare, folk bjuder aldrig in.
    När bjöd du själv in senast?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • baralillatant
    Aniiee skrev 2018-04-30 20:39:38 följande:

    Ja, så länge det får dig att fundera över ditt eget ansvar och egna agerande så bjuder jag gärna på det.

    Just nu kan du till exempel bara dra på deig skorna och en jacka och ta dig till närmaste vaälborgseld. När bjöd du själv in senast?


    Läs igen, har inte bett om tips, så vänligen sluta skriv i min tråd.
  • Anonym (Hah)

    Jag och sambon har bara varit hemma.. Båda helt utmattade! Sovit och ätit.. Har dessutom mått lite dåligt psykiskt, så det har varit lite stel stämning här hemma.. Jag har alltså känt mig ensam endå trots sällskap, men vem fan bryr sig om valborg ändå?!

  • Helgapelga
    viseversa skrev 2018-04-30 13:02:40 följande:

    Men varför säger du itne sanningen? Att du äe ensam och inte har någon att vara med eller bli bjuden till. Kanske dom frågar för att dom tänkt bjuda med dig? Men om du säger att du vill ta det lugnt själv är det klart dom tror på det.


    Här är en till som alltid är ensam vid storhelger/högtider/helger. Att säga sanningen är verkligen ingen garanti för att få sällskap, bara så att du vet. Du får det att låta väldigt enkelt. 

    Jag bestämde mig för ett par år sedan att sluta låtsas, och berättade för mina vänner att jag kände mig ensam och att jag t ex skulle vilja hitta på något (tror det var på nyår senast). Fick till svar "Jag skall vara med XX, så tyvärr kan jag inte" eller "Har du frågat den eller den om du kan få vara med där?"... Man känner sig som en spetälsk. 
  • Helgapelga
    Aniiee skrev 2018-04-30 14:28:59 följande:

    För det första så är Valborg ingen storhelg Den här gången råkar det bli en långhelg tillsammans med helgen före och Första maj och råkade bli en klämdag, men det är ingen storhelg. 

    För det andra så måste du ju öppna käften och vara ärlig om du ska bli inbjuden någonstans, eller bjuda till lite själv, inte sitta och tycka synd om dig. Man up!


    Fruktansvärt okänslig kommentar, du vet INGENTING om hur svårt TS har/haft det. Bara människor som själva aldrig upplevt problemet kan uttala sig så dumt.
  • Helgapelga
    Anonym (Hah) skrev 2018-04-30 21:12:44 följande:

    Jag och sambon har bara varit hemma.. Båda helt utmattade! Sovit och ätit.. Har dessutom mått lite dåligt psykiskt, så det har varit lite stel stämning här hemma.. Jag har alltså känt mig ensam endå trots sällskap, men vem fan bryr sig om valborg ändå?!


    Du menar säkert väl, men det är väldigt stor skillnad på att vara ensam hemma med sin sambo, och att vara ensam med bara sig själv. Det går helt enkelt inte att jämföra.
Svar på tråden Ännu en storhelg ensam