• Anonym (Man)

Vilken tjej ska jag välja att satsa på?

Var tsm med tjej A i ett år och älskade henne verkligen men hon hade inte helt släppt sitt ex som hon hade ett barn med och bodde väldigt nära (ingen otrohet men jag kände mig sviken, hon kunde bara träffas sällan etc) så orkade inte och gjorde slut. A blev jätteledsen och besviken. Sen visade hon sig va gravid med mitt barn och behöll det.

Under graviditeten träffade jag inte henne alls och istället träffade jag en ny tjej B. Vi dejtade ett tag och B var lite skeptisk till att jag skullw få barn men vi tänkte vi ser hur det går. Efter en längre tid började jag få lite känslor för B och nu känner jaf hur de växer låmgsamt men stabilt. Inte jättestarka än dock.

Mitt barn bor hos A och jag träffar det regelnundet och ska blrja ha vv när det blir stort nog. B har inte träffat barnet och är inte så intresserad. Samarbetet med A funkar jättebra. Vi är överens om typ allt och hon är glad och omtänksam mot mig. B är lite svartsjuk så jag och A har inte mkt ko takt utöver barnet men A har sagt att hon fortfarande tycker om mig väkdigt mkt och gärna vill vara näemare vänner.

Jag har nu fått höra att As ex har flyttat långt bort och att de inte hafy kontakt som vänner på lämge. A har deras barn på heltid och jag tycker det är ett trevligt barn men känner inte hen så mycket. A verkar lite ensam iom att hon är ensam med barnen ofta. Jag tror att det nog bara är en tidsfråfa innan hon börjar dejta nån annan. Vill jag hitta tillbaka till henbe är chansen nu.

Vem tycker ni jag ska satsa på? A är smart, rolig, lekfull, omtänksam och är lite äldre än mig (jag är 29 år). Hon är väldigt kånslosam av sig och har svårt att säga nej (tex att hjälps amdra, träffa barnets pappa etc). Jag tror jag har känslor kvar för A om jag vågar ta fram dem, har tryckt bort dem länge. Satsar jag på A kan vi bli sambo och jag får vara med mitt barn på heltid.

B är lite yngre än mig och mkt varm och härlig i personligheten. Inte lika smart som A men får en att må bra liksom, vi har roligt ihop. Hon är karriärmänniska och har inga jobbiga ex. Det är lite bättre sex rent tekniskt med B för hon är tightare men hade mer känslor för A så kyssar etc var bättre då. Jag har lite mer gememsamr med A gällande intressen men kommer från samma sociala bakgrund som B (arbetare). Jag har någon slags känslir för B som växer men älskar inte henne än och är väl inte riktigt kär men det kommer nog om vi fortsätter (har träffats 6 mån). Vet inte hur mkt som är kvar av mina kånslor för A men när det tog slut älskade jag henne verklugen. Tryckte sen undan dem.

Jag tror både B och A är kära i mig egentligen. Tror att jag kan välja mellan dem äveb om det låter dumt. Dock måste jag välja nu för A kommer annars gå vidare och jag kan inte umgås med A som vän och se för då blir B missnöjd.

• Svar på tråden Vilken tjej ska jag välja att satsa på?
  • Anonym (Tjej)

Du förtjänar ingen av dom.

Hur kunde du ens behandla tjej A på det sättet? Jag har jättebra kontakt och kompisrelation till mitt barns pappa och jag hade aldrig tagit tillbaka någon som dumpat mig för det och dessutom lämnat henne med graviditeten helt själv. Vet du ens vad den kvinnliga kroppen igenomgår under en graviditet?

Sen går du över till tjej B och hon sitter där helt ovetandes över att du eventuellt kommer dumpa henne för att ditt ex fd har flyttat.

Du förtjänar ingen av dom. Skäms.

• Anonym (Man)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-04-30 14:54:32 följande:

Du förtjänar ingen av dom.

Hur kunde du ens behandla tjej A på det sättet? Jag har jättebra kontakt och kompisrelation till mitt barns pappa och jag hade aldrig tagit tillbaka någon som dumpat mig för det och dessutom lämnat henne med graviditeten helt själv. Vet du ens vad den kvinnliga kroppen igenomgår under en graviditet?

Sen går du över till tjej B och hon sitter där helt ovetandes över att du eventuellt kommer dumpa henne för att ditt ex fd har flyttat.

Du förtjänar ingen av dom. Skäms.

Jo men tycker du inte det är komstigt att de umgps som kompisar mer än hon gör med sin pojkvän, sover över hos honom när han behöver hjäkp med tentaplugg och nån gång nät vi bestämt att ses så ställde hon in för att han var ledsen över något och hon ville vara där och trösta. Helt ok att de var vännet men det var tydligt att hon inte kunde säga nej och det gjorde att jag kände jag kom i andra hand.

Jag sa att om det var nåt när hon var gravid kunde hon säga till så kunde jag hjälpa men hon hörde inte heller av sig. Visst var säkeet för att hon var ledsen för aty jag gjort slut också men möjligheten fanns där.

Jag tror jag har bra koll på vad som händer ja. Jag vet att hon hade en jobbig graviditet. Jag ville vara där och stötta men hon var fortf mkt med sitt ex som tröstade hemne när jag gjorde slut så kändes då som att hon hellre ville ha hans stöd än mitt...

Vi var nog bägge dåliga på att uppmärksamma varandra fast vi älskade varandra. Hon har sen sagt att hon ångrade att det blev som det blev.

Ja det är inte snällt mot B att jag är osäker. Tror hon kanske kånner det för hon har blivit mer svartsjuk. Det är dock bara ca en vecla jag har tänkt och känt såhär och vill bestämma mig fort så B kam gå vidare om jag inte väljer henne (eller A förstås). Så där tycker jag inte att jag gör fel egentligen. B har också varit lite tveksam pga mitt barn innan men tror att hon vill försöka nu.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Man) skrev 2018-04-30 15:17:27 följande:

Jo men tycker du inte det är komstigt att de umgps som kompisar mer än hon gör med sin pojkvän, sover över hos honom när han behöver hjäkp med tentaplugg och nån gång nät vi bestämt att ses så ställde hon in för att han var ledsen över något och hon ville vara där och trösta. Helt ok att de var vännet men det var tydligt att hon inte kunde säga nej och det gjorde att jag kände jag kom i andra hand.

Jag sa att om det var nåt när hon var gravid kunde hon säga till så kunde jag hjälpa men hon hörde inte heller av sig. Visst var säkeet för att hon var ledsen för aty jag gjort slut också men möjligheten fanns där.

Jag tror jag har bra koll på vad som händer ja. Jag vet att hon hade en jobbig graviditet. Jag ville vara där och stötta men hon var fortf mkt med sitt ex som tröstade hemne när jag gjorde slut så kändes då som att hon hellre ville ha hans stöd än mitt...

Vi var nog bägge dåliga på att uppmärksamma varandra fast vi älskade varandra. Hon har sen sagt att hon ångrade att det blev som det blev.

Ja det är inte snällt mot B att jag är osäker. Tror hon kanske kånner det för hon har blivit mer svartsjuk. Det är dock bara ca en vecla jag har tänkt och känt såhär och vill bestämma mig fort så B kam gå vidare om jag inte väljer henne (eller A förstås). Så där tycker jag inte att jag gör fel egentligen. B har också varit lite tveksam pga mitt barn innan men tror att hon vill försöka nu.

Nej, det är inte konstigt.

Jag har hjälpt mitt barns ex otaliga gånger när han behövt hjälp. Han har fått bo hos oss när han inte hade någonstans att bo, vi kan umgås som vänner och det är faktiskt mitt barns pappa och kompis jag umgås med.

Klart att hon inte bad om hjälp i det sammanhanget, hon ska inte ens behöva hjälp för det är väl ändå en obligatorisk sak att göra som blivande förälder. Man ska inte ens behöva be om hjälp när man bär på ens barn.

När du säger att flickvän B är svartsjuk, är det inte lite hyckleri då eftersom att du betedde dig exakt likadant mot A och hennes pojkvän.

Jag hoppas innerligt att du tänker om och gör rätt. Att "välja" någon bara sådär som att dom vore en praktiskt sak är riktigt skrämmande. Man ska vara med någon man älskar, kan lita på och ger den friheten personen behöver för att kunna bearbeta och fungera som individ.

Om man säger "jag tror att jag har känslor kvar" så har du inga alls. Man tror aldrig när man är kär - man vet.

Du vet inte. Så för att göra situationen och relationen bättre för tjej A och erat gemensamma barn, låt henne vara ifred.

Prata med tjej B om att du är osäker på känslorna mot henne.

Som jag sa innan, du förtjänar ingen av dom.
  • Pr0nographic
    Anonym (Tjej) skrev 2018-04-30 15:30:03 följande:

Nej, det är inte konstigt.

Jag har hjälpt mitt barns ex otaliga gånger när han behövt hjälp. Han har fått bo hos oss när han inte hade någonstans att bo, vi kan umgås som vänner och det är faktiskt mitt barns pappa och kompis jag umgås med.

Klart att hon inte bad om hjälp i det sammanhanget, hon ska inte ens behöva hjälp för det är väl ändå en obligatorisk sak att göra som blivande förälder. Man ska inte ens behöva be om hjälp när man bär på ens barn.

När du säger att flickvän B är svartsjuk, är det inte lite hyckleri då eftersom att du betedde dig exakt likadant mot A och hennes pojkvän.

Jag hoppas innerligt att du tänker om och gör rätt. Att "välja" någon bara sådär som att dom vore en praktiskt sak är riktigt skrämmande. Man ska vara med någon man älskar, kan lita på och ger den friheten personen behöver för att kunna bearbeta och fungera som individ.

Om man säger "jag tror att jag har känslor kvar" så har du inga alls. Man tror aldrig när man är kär - man vet.

Du vet inte. Så för att göra situationen och relationen bättre för tjej A och erat gemensamma barn, låt henne vara ifred.

Prata med tjej B om att du är osäker på känslorna mot henne.

Som jag sa innan, du förtjänar ingen av dom.

Woah, instämmer!

Bros b4 hoes.

Skulle aldrig sätta en pojkvän före en kompis eller relationen till mitt barns andra förälder.

Ts. Skäms
  • Bolliz

Åhh fy.. jag hoppas verkligen att du är unik som man. Att träffa någon i ett halvår utan att egentligen ens ha några speciella kärlekskänslor.

Är man kär så skiter man i om nån är arbetareklass, har tajtare mus eller vad det nu kan vara.

Nä, låt B vara innan hon inser vad du planerar. Håll relationen till A på vänskapligt plan. Umgås som planerat med ditt barn.

Involvera inte fler kvinnor förren du blir kär på riktigt

Lycka till

Svar på tråden Vilken tjej ska jag välja att satsa på?