• Anonym (ts)

Vad kostar det med städhjälp?

I runda slängar, vad kostar det med städhjälp och vad gör de? Har en trea på drygt 70 kvadrat. Skulle vilja ha städning en gång i veckan. Hur många timmar skulle det behövas? Ungefärlig kostnad? Gör de allt om man betalar för det? Allt ifrån att tvätta kläder till att plocka undan och svabba golv? Ni som har städhjälp berätta gärna om era erfarenheter och vad det kostar er.

• Svar på tråden Vad kostar det med städhjälp?
  • Anonym (ts)

Puff, någon mer?

• Anonym (A)

Vi har städhjälp på en våning i vårt hus (vi bor ffa på en våning) ca 90 kvm. 3 timmar varannan vecka, då de dammtorkar, dammsuger och svabbar. De kan även ex. putsa fönster, rengöra ugn invändigt osv om vi betslar för den extra tiden. Kostar oss ca 1200kr efter RUT.

• Anonym (A)

De kan även plocka undan men då får de ju mindre tid till städning så vi brukar plocka undan självs. Men de bäddar, diskar om det står någon disk framme och så.

• Anonym (ts)
    Anonym (A) skrev 2018-05-03 22:26:43 följande:

Vi har städhjälp på en våning i vårt hus (vi bor ffa på en våning) ca 90 kvm. 3 timmar varannan vecka, då de dammtorkar, dammsuger och svabbar. De kan även ex. putsa fönster, rengöra ugn invändigt osv om vi betslar för den extra tiden. Kostar oss ca 1200kr efter RUT.

Är det 1200 per gång eller i månaden?
  • Anonym (ts)
    Anonym (A) skrev 2018-05-03 22:27:49 följande:

De kan även plocka undan men då får de ju mindre tid till städning så vi brukar plocka undan självs. Men de bäddar, diskar om det står någon disk framme och så.

Dålig på att hålla ordning. Skulle behöva städning efter behov varje gång. Ibland kan det ju se ut som ett bombnedslag. Men antar man förbokar ett visst antal timmar per gång.
  • BuoBä

Vi betalade 450 kr/timme innan avdrag. De var här i 4,5 h varannan vecka och vi har ca 150 kvadrat. Dealen vi hade var att de städade bara där det var undanplockat, men givetvis kan man komma överens om något annat så länge man betalar för tiden.

Personligen tyckte jag att det bara ökade vardagsstressen med allt förberedande plockande och sen blev det ändå inte sådär skinande rent som jag tänkt mig. Så vi sa upp det och köper istället storstädning några gånger per år.

• Anonym (ts)
    BuoBä skrev 2018-05-03 22:51:51 följande:

Vi betalade 450 kr/timme innan avdrag. De var här i 4,5 h varannan vecka och vi har ca 150 kvadrat. Dealen vi hade var att de städade bara där det var undanplockat, men givetvis kan man komma överens om något annat så länge man betalar för tiden.

Personligen tyckte jag att det bara ökade vardagsstressen med allt förberedande plockande och sen blev det ändå inte sådär skinande rent som jag tänkt mig. Så vi sa upp det och köper istället storstädning några gånger per år.

Det verkar som man kan få vad som helst fixat. Man kommer helt enkelt överens om det innan.

Skulle vilja att de i första hand röjde undan (det ser verkligen ut som ett bombnedslag iag nån gång i månaden) och i andra hand städade normalstäd och i sista hand ibland grovstädade ugn, fönster etc.
  • BuoBä
    Anonym (ts) skrev 2018-05-03 22:49:16 följande:

Dålig på att hålla ordning. Skulle behöva städning efter behov varje gång. Ibland kan det ju se ut som ett bombnedslag. Men antar man förbokar ett visst antal timmar per gång.

Ja de har som regel ett schema med flera kunder de ska hinna med.
  • modsey

Betalsr 1700 kr efter RUT . Vanlig städning 16 timnar i månaden

• Anonym (ts)
    modsey skrev 2018-05-03 23:02:42 följande:

Betalsr 1700 kr efter RUT . Vanlig städning 16 timnar i månaden

Typ 100 spänn i timmen. Inte så farligt.
  • modsey
    Anonym (ts) skrev 2018-05-03 23:06:16 följande:

Typ 100 spänn i timmen. Inte så farligt.

Nu tänkte jag fel sorry. Det är 1700 kr vi betalar för 10 timmar. De är två som kommer o är klara på ca 2.5 timmar.
  • Anonym (A)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-03 22:47:35 följande:

Är det 1200 per gång eller i månaden?

1200kr i månaden.
Svar på tråden Vad kostar det med städhjälp?