• Anonym (Hur?)

Berätta om hur barn blir till 6 åring

Jag är gravid och nu är min 6 åring jättenyfiken på hur bebisen kom in i magen. Jag känner inte för att förklara ingående om ett samlag men berättade att pappan har en spermie som man sätter in i min snippa och där möter den ett ägg och då blir det en bebis. Då frågade han HUR den kommer in där och sa då att man tar en spermie från pappan med en spruta hos en doktor som man sedan sprutar in. Hur har ni berättat hur bebisar kommer in i magen för era barn i den här åldern?

• Svar på tråden Berätta om hur barn blir till 6 åring
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hur?) skrev 2018-05-01 20:16:43 följande:
    Jag är gravid och nu är min 6 åring jättenyfiken på hur bebisen kom in i magen. Jag känner inte för att förklara ingående om ett samlag men berättade att pappan har en spermie som man sätter in i min snippa och där möter den ett ägg och då blir det en bebis. Då frågade han HUR den kommer in där och sa då att man tar en spermie från pappan med en spruta hos en doktor som man sedan sprutar in. Hur har ni berättat hur bebisar kommer in i magen för era barn i den här åldern?
    Varför berättar du inte hur det egentligen gick till?
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (anonym) skrev 2018-05-01 20:18:22 följande:

Varför berättar du inte hur det egentligen gick till?

Är det inte lite väl tidigt att gå in på hur ett samlag går till?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hur?) skrev 2018-05-01 20:33:59 följande:
    Är det inte lite väl tidigt att gå in på hur ett samlag går till?
    Bättre än att ljuga.
  • Anonym (Varför)

Nej sluta ljug och berätta hur det går till!

• Anonym (Hur?)

Har aldrig hört talas om att man berättar sådant för så små barn? Till vilken nytta? Det lär han ju ändå få reda på om ett par år? Men är det alltså vanligt att man berättar exakt hela sanningen?

• Anonym (haha)
    Anonym (Hur?) skrev 2018-05-01 20:16:43 följande:

Haha vad fel det blev :D

Stackars barn.. Men det kan hända den bästa. Förslagvis köpa en pedagogisk bok i ämnet och läsa för barnet. Enklast tror jag.
  • Gryntroll

Berätta hur det går till, kortfattat och rakt.

Jag förstår det som att du har en 6-årig son. Han har väl märkt att snoppen övar på att kunna bli hård och det är för att kunna skaffa barn och få in spermier...

• Anonym (Jonsson)
    Anonym (Hur?) skrev 2018-05-01 20:43:49 följande:

Har aldrig hört talas om att man berättar sådant för så små barn? Till vilken nytta? Det lär han ju ändå få reda på om ett par år? Men är det alltså vanligt att man berättar exakt hela sanningen?

Man ska berätta sanningen och inte ljuga för barn, det måste du väl ändå ha hört?

Sedan anpassar man såklart svaret utifrån ålder och mognad, man berättar kanske inte direkt om det sexuella med orgasm osv för småbarn men ljuger gör man inte.
  • Gryntroll
    Anonym (Hur?) skrev 2018-05-01 20:43:49 följande:

Dottern skulle bli 3 när sonen kom och vi berättade för henne, svarade på hennes frågor när de kom och så gör vi fortfarande oavsett ämne. Hade även böcker som förklarade hur det går till som hi läste. Varför skulle inte barn få veta? Det är ju så kropparna fungerar.
Svar på tråden Berätta om hur barn blir till 6 åring