• Anonym (.)

Använder ni vanlig deo under graviditeten?

Jag har hört att man helst inte ska använda vanlig deo under graviditeten, nojig som jag är vågar jag inte använda deo och stinker rent ut sagt apa många dagar då jag har mycket svett under armarna . Har heller inte råd att köpa specialdeos runt 300. Använder ni deo som vanligt?

• Svar på tråden Använder ni vanlig deo under graviditeten?
  • Anonym (Mari)

Ja självklart använder jag vanlig deo... har aldrig hört att det skulle va farligt på nåt sätt? Mina barn har då blivit som dom ska ändå.

• Anonym (A)

Jag använder deo som vanligt, men är mer restriktiv med parfym.

• Duckan

Absolut använde jag vanlig deo. Dock har jag på senare år gått över till aluminiumfri. Just nu kör jag en från Vichy. Det kanske passar din budget ts? Säljs ofta till nedsatt pris på apoteket.

• Anonym (Deo ja)

Vanlig deo ja, däremot ingen parfym, smink eller hårfärg under någon av mina graviditeter. Men är såklart upp till var och en hur noga man vill vara, personligen hade jag många missfall i bagaget som gjorde mig så noggrann, tvekar på att lite deo kommer orsaka en katastrof

• Anonym (A 2)

Jag levde som vanligt under graviditeten, barnet är i dag 20 plus, frisk och som det ska på alla sätt och vis

• elmadumle

Snälla du, lev som vanligt under graviditeten!
    jag använder deo, blekte håret, eftersom jag är allergisk och har eksem så använde jag mina kortisonsalvor som vanligt, tog allergitabletter och brickanyl, fick äta penicillin för bihålorna några dagar under en av graviditeterna, åt tabletter för illamåendet osv. Jag undvek att äta det som rekommenderades att man skulle undika bara. 

Har du pratat med din bm om din oro? gör det så hjälper hon dig.

• Anonym (Fd nojig.)

Om man ska gå på allt som sägs så är ju "allt" i princip farligt på ett eller annat sätt under graviditeten. Under min första grav så drack jag inget som kunde innehålla koffein, vare sig Cola, kaffe eller thé, jag färgade inte håret, jag var försiktig med allt och det enda som hände var att jag mådde dåligt och att mitt liv var begränsad på ett väldigt onödigt sätt.

Idag följer jag de restriktioner som ges och låter bli mögelost, alkohol, nikotin osv.. kaffet har jag minskat på avsevärt (kunde dricka 10 koppar per dag förr, beroende javisst!) Men jag försöker att leva på som vanligt så gott det går. Man är ju ändå gravid ett tag och meningen är ju inte att man ska må skit under tiden, det kan man göra ändå pga naturliga saker.

Så prata med din bm om din oro och dina tankar, det blir nyttigt samt använd deo om du vill/behöver. Det är ingen fara.

• Anonym (Free)

Nej jag använder aldrig deo med aluminium varken som gravid el icke gravid om det nu är det du räknar som vanlig. Aluminium lagras i kroppen och kan orsaka flera sjukdomar på sikt.

Använder Eilas deo.

• Anonym (*-*)
    Anonym (.) skrev 2018-05-02 10:58:32 följande:

Jag har hört att man helst inte ska använda vanlig deo under graviditeten, nojig som jag är vågar jag inte använda deo och stinker rent ut sagt apa många dagar då jag har mycket svett under armarna . Har heller inte råd att köpa specialdeos runt 300. Använder ni deo som vanligt?

Självklart använder jag inte deo dagligen när jag är gravid. De dagar jag måste lämna hemmet använder jag NEUTRAL DEO ROLL ON. Läs ingredienserna på dina handkrämer schampon m.m. så kommer du slänga de direkt.
  • Anonym (anna)

jag anväder min vanliga deo, men den är fri från parabener, aluminium och parfym. Den är lite dyrare, betalar typ 60 spänn för en liten burk vilket kan tyckas hutlöst men å andra sidan räcker den för mig i typ tre månader och 20 spänn i månaden tycker jag känns ok. Från deolicious om du vill ha tips. Men sen har jag inte direkt hört nåt om att deo ska vara skadligt när man är gravid och det föds ju massa friska barn till mammor som använder vanlig deo så du behöve nog inte oroa dig så mycket :) 

• Anonym (Free)
    Anonym (anna) skrev 2018-05-02 21:37:49 följande:

jag anväder min vanliga deo, men den är fri från parabener, aluminium och parfym. Den är lite dyrare, betalar typ 60 spänn för en liten burk vilket kan tyckas hutlöst men å andra sidan räcker den för mig i typ tre månader och 20 spänn i månaden tycker jag känns ok. Från deolicious om du vill ha tips. Men sen har jag inte direkt hört nåt om att deo ska vara skadligt när man är gravid och det föds ju massa friska barn till mammor som använder vanlig deo så du behöve nog inte oroa dig så mycket :) 

60 kr var väl inte mycket... ger runt 100 för min men få vet jag att det är bra ämnen i den
  • Anonym (anna)
    Anonym (Free) skrev 2018-05-03 07:12:10 följande:
    60 kr var väl inte mycket... ger runt 100 för min men få vet jag att det är bra ämnen i den
    Ok, själv gillar jag ingredienslistan på den jag använder bättre än på den du använder men det är ju bara min åsikt. Angående priset så menade jag i jämförelse med dove och rexona så är det ju dyrt
  • trash panda

Jag använder vanlig deo, sminkar mig och färgar håret precis som vanligt. (Om något så använder jag mer deo som gravid än i vanliga fall eftersom jag svettas så kopiöst.)

• Anonym (Free)
    Anonym (anna) skrev 2018-05-03 08:08:23 följande:

Ok, själv gillar jag ingredienslistan på den jag använder bättre än på den du använder men det är ju bara min åsikt. Angående priset så menade jag i jämförelse med dove och rexona så är det ju dyrt

Har du sett ingredienslistan på min deo?!

Säger inte att din är dålig. Har testat massor av aluminiumfria deos men de flesta har inte funkar på mig. Denna funkar även om det finns andra med ännu bättre innehåll.
  • Pope Joan II
    Anonym (Free) skrev 2018-05-03 08:58:13 följande:
    Har du sett ingredienslistan på min deo?!

Säger inte att din är dålig. Har testat massor av aluminiumfria deos men de flesta har inte funkar på mig. Denna funkar även om det finns andra med ännu bättre innehåll.
    Varför är det så otroligt att hon skulle ha gjort det? Du skriver ju vilken du använder och google är öppet dygnet runt. 

Sjäälv använde jag deodorant under graviditeterna, det hade inte på den tiden kommit några rön som gjorde att det fanns anledning att avstå eller välja annat (kanske inte ens fanns alternativ på samma sätt som det gör nu, jag vet inte). 
Svar på tråden Använder ni vanlig deo under graviditeten?