• Äldre 2 May 13:38
    2907 visningar
    4 svar
    4
    2907

    Vilken syskonvagn rekommenderar ni?

    Hej,

    Vi väntar syskon i oktober och funderar på syskonvagn och om man verkligen behöver det eller inte.

    Syskonet kommer vara 31 - 32 månader när bebisen kommer, så kanske fungerar bra med ståbräda, men tänker att det kanske kommer vara skönt med vagn den årstiden?

    Vi kommer förmodligen att använda sele en del till bebisen om den accepterar det men det kanske kan vara skönt med syskonvagn ändå för längre promenader?

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vilken syskonvagn rekommenderar ni?
  • Äldre 2 May 17:59
    #1

    Vi har 22 och 23 månader mellan våra tre. Med facit i hand hade vi klarat oss utan syskonvagn. Köpte en billig på återbruket som är inte mycket använt av oss.

    Stora tjejerna går helst och ska vi på länge tur får de gå så länge de orkar sen får minsta åka sele och de två stora får turas om att gå eller åka i Enkel vagn. Nu är yngsta 9 månader, äldsta 4år och ska jag åka buss med alla tre är det enklast med liten i sele och mellan fastspänd i vagnen. Storasyster lyssnar till skillnad från mellan så henne kan jag ha "fri".

  • Äldre 2 May 18:02
    #2

    Ett alternativ är att köpa cykel vagn som man kan köra som barnvagn vid längre turer. Älskar att kunna cykla med barnen och jag har använt cykel vagnen mer än dubbelvagnen. Dock inte något jag skulle vilja åka buss med

  • Äldre 2 May 18:14
    #3

    Har 12,5 månader mellan mina (1 och 2 år gamla nu). Kan räkna på en hand antalet tillfällen vi använt syskonvagnen. Aldrig att jag hade köpt till en treåring. Jag antar att ditt barn snart är 3, orkar inte räkna.

  • Äldre 2 May 18:47
    #4

    Tack för alla svar!


    fjanten skrev 2018-05-02 18:14:55 följande:

    Har 12,5 månader mellan mina (1 och 2 år gamla nu). Kan räkna på en hand antalet tillfällen vi använt syskonvagnen. Aldrig att jag hade köpt till en treåring. Jag antar att ditt barn snart är 3, orkar inte räkna.


    Jag hade inte heller köpt till en treåring, men en 2,5 åring känns annorlunda (orkar inte gå lika långt, lyssna inre osv) om än tveksamt, därav jag var intresserad av vad andra hade för åsikter. Låter dock som att jag bör avvakta tills bebis är född och se om den accepterar sele eller ej, och köpa vagn vid behov (tänkte ändå köpa begagnad).
    Lynxsa skrev 2018-05-02 18:02:33 följande:

    Ett alternativ är att köpa cykel vagn som man kan köra som barnvagn vid längre turer. Älskar att kunna cykla med barnen och jag har använt cykel vagnen mer än dubbelvagnen. Dock inte något jag skulle vilja åka buss med


    Har funderat på cykelvagn tidigare så kanske skulle kunna vara ett bra alternativ, dock så cyklar jag helst inte på vintern och det ju främst då som ståbräda känns mindre bra. Men sele fungerar ju bra om bebis accepterar det.
    Lynxsa skrev 2018-05-02 17:59:41 följande:

    Vi har 22 och 23 månader mellan våra tre. Med facit i hand hade vi klarat oss utan syskonvagn. Köpte en billig på återbruket som är inte mycket använt av oss.

    Stora tjejerna går helst och ska vi på länge tur får de gå så länge de orkar sen får minsta åka sele och de två stora får turas om att gå eller åka i Enkel vagn. Nu är yngsta 9 månader, äldsta 4år och ska jag åka buss med alla tre är det enklast med liten i sele och mellan fastspänd i vagnen. Storasyster lyssnar till skillnad från mellan så henne kan jag ha "fri".


    Ok, låter som vi bör vänta och se ifall bebis accepterar sele och annars söka efter en begagnad då.
Svar på tråden Vilken syskonvagn rekommenderar ni?