• Kiwi18

Kan jag vara gravid trots blödning?

Hej,

Jag är helt ny är på FL men måste få prata av mig lite. Jag plussade första gången den 25/4. Men sen den 26 och 27 fick jag mensvärk och blödde även som en vanlig mens, kanske lite kortare tid men mängden blod var samma som vid mens. Inga klumpar eller så, färskt blod. Blödde i 2 dagar och sen kom det bara lite brunt nån dag till. Jag trodde att det var missfall, men testade positiv igen den 30/4. Jag har kvar alla symptom (illamående, ont i brösten osv). Finns det nåt man kan göra för att ta reda på om man fortfarande är gravid eller om det var ett missfall. Eller är det så tidigt att det bara är att ?vänta och se??

• Svar på tråden Kan jag vara gravid trots blödning?
  • Pr0nographic

Varför åker du inte in till en barnmorska?

Bara ringa för att få bättre konkreta svar.

Även om du fått missfall så plussar man ett tag efteråt.

Däremot är det mycket möjligt att föga blödningar när man är gravid.

• JLES

Det kan du ABSOLUT vara! Jag blödde då min mens var beräknad men är hur gravid som helst (vecka 18). Fortsätt testa och ringa en BM/be om ett VUL. 

• JLES

Vill också tillägga att grav-test blir svagare (successivt) vid missfall.. aldrig starkare! Om dina test fortsätter att vara starka/bli starkare är du gravid med största sannolikhet!Glad

• Kiwi18

Jag ringde både 1177 och barnmorska, men de sa att det var för tidigt att kunna se nåt i alla fall. Jag skulle behöva vänta ca 3 veckor till. Så de tyckte att jag skulle ?vänta och se?, men det gör mig galen. Vill så gärna var gravid.

Men då kanske jag ska försöka med ett till test om några dagar och se om jag kan se en förändring där, förhoppningvis till det bättre!! Tack snälla för svar!

• LovisaM

Clearblue med veckoindikator kan ju vara bra test då man tydligt ser ökningen.

• Kiwi18

Jag tänkte också på det, om veckorna ökar på det testet så borde det väl innebära att hormonet ökar dvs jag är fortfarande är gravid....

• Vickan I

Enda sättet att kunna se så här tidigt är via blodprov. Det kan man bekosta själv via ex werlabs. Två blodprov med någon dags mellanrum visar på om hcg stiger som det ska. Annars bara att vänta. Men jag har också blödigt i tidig graviditet. Ena gången gick det bra ändå och andra dåligt (utomkveds).
    Så håller tummarna att allt är bra!

werlabs.se/graviditetstest/

• Ebo88

Jag blödde 2 gånger och hade rosa flytningar till och från mellan v.7-11.

Går in i v.18 imorgon

• Kiwi18

Tack för tipset om blodprov. Jag är dock galet rädd för både blod och nålar, men kanske att önskan att veta är större!

Och tack alla för peppen att det faktiskt kanske inte är så illa som jag först trodde. Försöker dock vara försiktigt optimistisk <3

• Kiwi18

I morse tog jag ett nytt gravtest och nu visar det gravid i vecka 2-3 (dvs 4-5). Så i måndags var det 1-2 och idag (lördag) 2-3 och jag har fortfarande alla symptom. Vågar man hoppas på att man är gravid nu, eftersom testet ökat?

• JLES
    Kiwi18 skrev 2018-05-05 06:38:13 följande:

I morse tog jag ett nytt gravtest och nu visar det gravid i vecka 2-3 (dvs 4-5). Så i måndags var det 1-2 och idag (lördag) 2-3 och jag har fortfarande alla symptom. Vågar man hoppas på att man är gravid nu, eftersom testet ökat?

Absolut!
Svar på tråden Kan jag vara gravid trots blödning?