• Anonym (Sjuk)

    Fråga om magsjuka

    Hej! Vi har haft mgsjuka en gång förut. Tre barn och alla var dåliga i typ ett dygn var. Varv kanske 2 spyor var allt som allt. Nu har mina barn haft intensiv diaree en av pojkarn spydde en gång. Men stora tjejen spyr itne under dagen utan när hon precis somnat vknar hon helt nedspydd... detta är tredje natten. V FAN liksom. När slutar det? Gör jag nåt fel?tvättar ALLT.

  • Svar på tråden Fråga om magsjuka
  • Anonym (Varit där)

    Det är nog rättså aggressiv magsjuka igår, vi har också 3 barn men har när vi har varit magsjuka så har det bara varit spyor osv någon enstaka gång och sen blivit friska snabbt, men för någon månad sen så blev hela familjen sjuk i en vecka var vi sjuka, den äldsta och yngsta av barnen blev lite dåliga igen efter en vecka igen, dagis sa attdet hade hänt flera andra. Att de varit friska i en vecka men sen kommit tillbaka för en dag typ.

    Det enda är nog att härda ut, bara ni får i er vätska.

  • Anonym (Morsan)

    Det är rejäla kräksjukor som går nu. Tror inte du gör något fel.

    Har själv 4 barn och vi har precis tillfrisknat från en veckas kräkande och diarreer. Har under alla mina år som mamma haft dylika kräksjukor som ni, något/ett par dygn och ca 2-5 kräkningar/barn. Denna gång kräktes de upp emot 15 ggr/dygn och barn. Den äldsta mer än så. Höll på bli galen av oro att de skulle få vätskebrist.

  • Anonym (Sjuk)

    Amen fyfan!! De här är på riktigt värsta jag vart med om.. maskinen går på 90 grader HELA TIDEN! Jag blir knäpp... så jobbigt att ducha dom hela tiden, som nyss i princip i sömnen när dottern låg i spyorna... dagarn går ganska bra.. magsjuka är fn de värsta som finns!!

  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Sjuk) skrev 2018-05-02 21:34:28 följande:

    Amen fyfan!! De här är på riktigt värsta jag vart med om.. maskinen går på 90 grader HELA TIDEN! Jag blir knäpp... så jobbigt att ducha dom hela tiden, som nyss i princip i sömnen när dottern låg i spyorna... dagarn går ganska bra.. magsjuka är fn de värsta som finns!!


    Och just det, det var samma här att det mesta hände på natten!:( krya på er!
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Varit där) skrev 2018-05-02 21:43:13 följande:

    Och just det, det var samma här att det mesta hände på natten!:( krya på er!


    Tack:(((
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Blää) skrev 2018-05-02 22:25:43 följande:

    Vart bor ni där dessa vidriga magsjukor går?


    Örebro!:(
Svar på tråden Fråga om magsjuka