• Anonym (Örebro)

Vill vara otrogen, vill du?

Nu är det så att jag och min sambo har två barn. Vi har bott ihop i 7 år och allt är perfekt utom just sexlivet. Vi har sex högst en gång i månaden om ens det... jag i min tur är otroligt kåt och har accepterat hennes villkor hela tiden (tjatar inte och accepterar ett nej). Jag har lyft detta som ett problem flera gånger men det blir inte bättre, snarare tvärtom. Nu händer det att jag nämner att jag e sugen typ 1 gång i månaden (övriga 29 dagar runkar jag). Det känns patetiskt att behöva funka när man är 32 och i ett förhållande, så därför har jag bestämt mig för att prova vara med någon annan.

Ja, jag har sagt till henne att om det inte blir ändring så vill jag antigen kunna ligga med ngn annan eller så går vi skilda vägar då detta är viktigt för mig. Vi älskar varandra över allt annat och som jag skrev så funkar allt det andra perfekt i vardagen.

Jag söker inte ngn som ska berätta vad som är moraliskt rätt och fel, för det förstår jag redan själv. Men jag har fattat beslutet att jag vill vara otrogen med någon, och det ska helst vara någon som också är i förhållande och bor i Örebro trakten.

Är det någon annan än jag som har genomlidit detta eller som genomlider samma sak?

Någon annan (tjej) som har bestämt sig för samma som jag?

• Svar på tråden Vill vara otrogen, vill du?
  • CitronTulo

Vad svarade hon när du ställde ultimatumet om mer sex, ligga med någon annan eller separera?

Om hon är okej med att du ligger med någon annan så är det ju inget problem, det är ju upp till er vad som funkar.

• Anonym (Örebro)

Ja det är ju det som är problemet, hon är inte helt okej med det heller. Men man kan inte äta kakan och ha den kvar tyvärr. Problemet blir att så fort jag nämner att sex är ett problem så vill hon inte prata om det och blir nästan irriterad. Själv går jag och tänker på det hela tiden. Enligt mig är det inte sunt, det ska bara funka. Inget man ska gå och fundera på. :/

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Örebro) skrev 2018-05-03 08:58:20 följande:

Ja det är ju det som är problemet, hon är inte helt okej med det heller. Men man kan inte äta kakan och ha den kvar tyvärr. Problemet blir att så fort jag nämner att sex är ett problem så vill hon inte prata om det och blir nästan irriterad. Själv går jag och tänker på det hela tiden. Enligt mig är det inte sunt, det ska bara funka. Inget man ska gå och fundera på. :/

Precis, det ska bara funka och inget man ska behöva gå och fundera på. Vill hon inte att du ska ligga med någon annan får du faktiskt säga att då finns det bara ett alternativ kvar och det är att separera. Hon får faktiskt skylla sig själv. Att ha sex i ett förhållande är ingen big deal, det är liksom en naturlig del i ett förhållande. Det är inte konstigt att du vill ha sex, det är konstigt att hon inte vill ha det. Separera eller runka resten av ditt liv
  • Mella-Bella
    Anonym (Örebro) skrev 2018-05-03 08:58:20 följande:

Men hon kan ju inte bestämma att du inte får ligta med någon annan. Om du har talat om för henne hur du tänker göra så är det ju upp till heinne om hon ändå bvill stanja i förhållandet.
  • Anonym (Örebro)
    Mella-Bella skrev 2018-05-03 09:06:27 följande:

Men hon kan ju inte bestämma att du inte får ligta med någon annan. Om du har talat om för henne hur du tänker göra så är det ju upp till heinne om hon ändå bvill stanja i förhållandet.

Ja det är precis så jag också känner. Därför känner jag att jag vill vara otrogen nu. Det svåra är bara att hitta någon, alla ska ju vara så moraliskt korrekta. Men det är en annan femma...
  • Anonym (Örebro)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-03 09:04:24 följande:

Precis, det ska bara funka och inget man ska behöva gå och fundera på. Vill hon inte att du ska ligga med någon annan får du faktiskt säga att då finns det bara ett alternativ kvar och det är att separera. Hon får faktiskt skylla sig själv. Att ha sex i ett förhållande är ingen big deal, det är liksom en naturlig del i ett förhållande. Det är inte konstigt att du vill ha sex, det är konstigt att hon inte vill ha det. Separera eller runka resten av ditt liv

Ja men det är lite så. Dock så fungerar allt annat hur bra som helst och framförallt med barnen. Därav att jag hellre är otrogen än separerar, även om jag vet att det inte är rätt.
  • Anonym (Örebro)
    Mella-Bella skrev 2018-05-03 09:06:27 följande:

Ja det är precis så jag också känner. Därför känner jag att jag vill vara otrogen nu. Det svåra är bara att hitta någon, alla ska ju vara så moraliskt korrekta. Men det är en annan femma...
    Ascendere skrev 2018-05-03 09:15:34 följande:

Det finns en tredje väg också.

Vilken då? Fortsätta som det är och gilla läget? Eller vad har du för förslag?
  • Anonym (Jobba på det som en man)

Ett alternativ är ju också att jobba på det. Alltså ni verkar ju inte ha provat så mycket mer än att prata extremt konkret om vad som redan händer "jag vill ha mer sex" "jag vill inte det"

Har ni pratat om varför, ordentligt på djupet, kanske hos en sexolog eller terapeut med sexkompetens?

Alltså det finns ju ett skäl till att din sambo vill mindre. Mindre ork kanske (varför isf , kan ni lösa det så hon får mer energi, tid att träna / vila / göra roliga saker själv eller vad det kan vara) eller att hon tappat attraktionen till dig , supevanligt och ofta lätt att fixa om man tar det på allvar (påminna varandra om hur ni såg varandra i början, när jag antar ni hade mer attraktion, attraktion är ju att man DRAS till någon, svårare att bli efter att ha levt ihop i flera år och ser varandra varje dag, speciellt för kvinnor eftersom dom oftast behöver bli förförda regelbundet vilket män inte behöver på samma sätt, det funkar ändå) Att förföra någon innebär att fatta vad den helst vill ha oh ge den det, kort sammanfattat. Fatta vilka knappar som behövs tryckas på just nu, kan vara allt från massage till ta disken till knulla hårt i en busskur. ..

Alltså var ärlig med om du VILL fixa det med sin sambo, eller om du egentligen längtar mer efter något som är enkelt på en gång (i en otrohet) och kanske vill straffa din sambo lite också?

Om du däremot är redo att görs det som KRÄVS för att väcka ert sex till liv (inte bara det du vill / orkar göra utan det som kommer funka vad det än är) så säg det till sambon och fråga om hon är beredd att göra det på allvar också. Jag garanterar att från det beslutet går det FORT till en lösning.

Kolla in tantraövningar också, det finns män som kan få kvinnor att komma enbart med ord tex , visa sambon en sån video (finns på youtube) och säg att du vill lära dig det, så har du nog snart en kåt partner tillbaka ;)

Svar på tråden Vill vara otrogen, vill du?