Anonym (Svårt) skrev 2018-05-03 09:15:33 följande:
Det var oerhört svårt att gå vidare. Vi träffades dock inte när jag var i en annan relation (men han var)... Vi hade ingen möjlighet att bli tillsammans eftersom vi bodde i olika delar av världen (träffades på jobb). Det kändes bara orimligt.
Jag försökte träffa andra män under några år. Blev tom lite kär en gång, men allt var blekt i jämförelse. Även mitt tidigare långa äktenskap (som jag redan lämnat bakom mig pga avsaknad av känslor) framstod i helt annan dager efter att ha träffat denna man. Det var liksom aha... det är så här det känns. Vad har jag hållt på med?
Vi höll kontakten och sågs alltid när vi var i samma land oavsett andra relationer, det var som om vi stod över allt annat, hade ett särskilt undantag.
Det var många sömnlösa nätter, avslut i huvudet, insikter och förändringar jag blev tvungen att göra och vi bröt kontakten flera gånger för att försöka släppa taget. (Han lämnade också sitt äktenskap och försökte med andra på hemmaplan.)
Tillsist landade jag i tanken att om det var vi som gällde skulle de ske så småningom om, annars inte. Sluta forsera det. Jag hittade nåt lugn i den känslan och näst intill släppte honom.
Bara ett halvår senare föll saker plötsligt på plats för oss båda väldigt snabbt och vi bestämde oss för att försöka eftersom ingen av oss riktigt kunde gå vidare. Det fick bära el brista. Han flyttade hit och vi väntar barn. Det är verkligen inte bara en dans på rosor men så värt det. Oavsett om vi lever resten av livet ihop el bryter upp i morgon så var det värt denna resa och erfarenhet. Jag skulle aldrig kunnat gå vidare utan att prova att leva ihop och jag skulle inte heller vara den jag är i dag utan honom.
Oj vilken resa!
Vi kom överens om att vi var själsfränder men vi har våra partners men en annan gång i livet.
Han påtalade hela tiden att han inte ville va otrogen mot sin partner och att många förväntade sig att det skulle va dem.
Han hade dessutom en rädsla för att va ensam och bli lämnad.
Jag sjölv försökte bygga min relation men som du skrev så bleknar allt i jämförelse och jag kände inte att jag varken fick eller gav i min relation så som jag tyckte att jag och min partner förtjänade så bröt upp.
Med tiden började jag och min själsfrände ta avstånd ifrån varandra. Jag av självbevarelsedrift och jag tror han gjorde det för att rädda sin relation. Vi arbetade tillsammans och när jag sa upp mig så blev han helt förkrossad och ringde mig för att veta varför men jag fick i efterhand höra att han tyckte det skulle bli skönt att jag slutade. Klart det sårade men samtidigt var det likabra.