• Anonymamamma

Tvätta galonkläder

Hej alla mammor! (Och vissa pappor ;) )

Är på G med att tvätta alla sonens galonkläder, allt kan tvättas i 40grader, både de ofodrade och fodrade förutom just ett fodrat ställ som ska tvättas i 30grader, det gula. Det ser ju precis likadant ut som det blåa så nån som testat och vet om det klarar 40? (Orka tvätta det separat) Båda foderna är i polyester. Jag tycker ju galon som galon men vill inte råka förstöra det. Nån?

• Svar på tråden Tvätta galonkläder
  • Anonym (D)

Om du inte vill riskera att förstöra plagget är det väl bättre att tvätta enligt anvisningen? Men det ser inte så smutsigt ut, så det räcker kanske med ett kort tvättprogram?

• Duckan

Tänkte som ovan, de ser inte så värst smutsiga ut. Kan du inte köra alla i 30 grader då?

• EpicNurse

Hade kört allt i 30! Definitivt!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonymamamma
    Anonym (D) skrev 2018-05-03 16:06:01 följande:

Om du inte vill riskera att förstöra plagget är det väl bättre att tvätta enligt anvisningen? Men det ser inte så smutsigt ut, så det räcker kanske med ett kort tvättprogram?

Anonym (D) skrev 2018-05-03 16:06:01 följande:

Duckan skrev 2018-05-03 16:15:13 följande:

Tänkte som ovan, de ser inte så värst smutsiga ut. Kan du inte köra alla i 30 grader då?

EpicNurse skrev 2018-05-03 16:24:30 följande:

Hade kört allt i 30! Definitivt!

Hej! Tack för svar :)

Har köpt allt begagnat och använt dem ett tag så jag känner att det är dags för en tvätt.

Jag kom på samma tanke som ni, köra allt i 30 får det bli! Det är ju ändå bara regnkläder :)

Trevlig kväll på er!
  • Anonymamamma

PS. Jackorna är okej rena men byxorna är riktigt sketna så också därför vill jag tvätta det, men lera borde gå bort i 30grader -annars skit samma! hehe

• Anonym (D)
    Anonymamamma skrev 2018-05-03 17:07:18 följande:

PS. Jackorna är okej rena men byxorna är riktigt sketna så också därför vill jag tvätta det, men lera borde gå bort i 30grader -annars skit samma! hehe

Prova ändå, det värsta som kan hända är att du får tvätta dem en gång till eller att det är lite kvar, men det är ju ändå ytterkläder som är till för att användas och bli smutsiga. :)
Svar på tråden Tvätta galonkläder