• Anonym (?)

Vad händer efter en vräkning?

Hur många varningar får man innan man blir vräkt? Är det svårare att få lägenhet i framtiden om man blivit vräkt tidigare? Måste det finnas bevis ifall någon granne klagar hos hyresvärden?

• Svar på tråden Vad händer efter en vräkning?
  • Långbenopluto

Det är helt upp till hyresvärden hur länge det tar innan man blir vräkt.

Ja, det är MYCKET svårare att få ny bostad om man har blivit vräkt, det säger sig självt.

• Anonym (?)
    Salmiakk skrev 2018-05-03 18:20:25 följande:

Det är helt upp till hyresvärden hur länge det tar innan man blir vräkt.

Ja, det är MYCKET svårare att få ny bostad om man har blivit vräkt, det säger sig självt.

Stämmer det inte att alla får 3 varningar innan dom blir vräkta? Har dom ingen lag vad gäller vräkning som dom måste följa?
  • Långbenopluto
    Anonym (?) skrev 2018-05-03 18:26:55 följande:
    Stämmer det inte att alla får 3 varningar innan dom blir vräkta? Har dom ingen lag vad gäller vräkning som dom måste följa?
    Nej, det stämmer inte. Alla värdar har sina regler.
  • Glinda från Oz

Det är jättesvårt att vräka någon, går man inte frivilligt kan det bli en lång kostsam process som drar ut flera år. Det är inte olika lagar för olika värdar men de kan ha olika regler som du kan eller inte kan följa, de flesta följer dem.

• Anonym (Jag)
    Anonym (?) skrev 2018-05-03 18:26:55 följande:

De måste kontakta soc för att hjälpa personen att behålla lägenheten. Men är det någon annans lägenhet vräks personen.
  • Långbenopluto
    Glinda från Oz skrev 2018-05-03 18:37:24 följande:
    Det är jättesvårt att vräka någon, går man inte frivilligt kan det bli en lång kostsam process som drar ut flera år. Det är inte olika lagar för olika värdar men de kan ha olika regler som du kan eller inte kan följa, de flesta följer dem.
    Flera år? Vart har du fått det ifrån?

Min granne blev vräkt på mindre än 3 månader från första varningen.
  • Anonym (?)
    Glinda från Oz skrev 2018-05-03 18:37:24 följande:

Vad menar du att det är jättesvårt att vräka någon? Jag har fått en varning pga att grannar klagat
  • Anonym (?)
    Salmiakk skrev 2018-05-03 18:41:54 följande:

Flera år? Vart har du fått det ifrån?

Min granne blev vräkt på mindre än 3 månader från första varningen.

Varför blev han/hon vräkt?
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2018-05-03 18:38:00 följande:

De måste kontakta soc för att hjälpa personen att behålla lägenheten. Men är det någon annans lägenhet vräks personen.

Gäller inte det där med att kontakta soc bara barnfamiljer och funktionshindrade som blir vräkta? Vad menar du med någon annans lägenhet?
  • Anonym (?.)
    Anonym (?) skrev 2018-05-03 19:00:24 följande:

Vad menar du att det är jättesvårt att vräka någon? Jag har fått en varning pga att grannar klagat

Har grannarna rätt?
Svar på tråden Vad händer efter en vräkning?