• Anonym (Anonym)

    Herpes på rumpan/skinkan?

    Hej!

    Jag är 30+ och fick mitt första genitala herpesutbrott för 2,5 år sedan. Har aldrig haft några liknande besvär innan i underlivet och det var hemskt. Testade mig och gick svar att det var herpes typ2, blev helt knäckt. Munsår/ munherpes har jag haft sedan jag var 12 år och det viruset har 80% av Sveriges Befolkning så ingen större fara med det. Nu till saken. Mina genitala utbrott har oftast kommotnpå samma ställe och detta år har jag haft det 3 gånger. ( Har tabletter hemma vid känning) men ville se hur jag reagerade utan. Hur som helst. Jag red i tisdags kväll och inget som var obehagligt. Sedan kände jag något lätt obehag när jag låg i badkaret men inget jag tänkte vidare på. Sen vid läggdags kände jag att jag var lite lite svullen på den vanliga huden i runpan, alltså några centimeter ifrån anlen. Tittade med spegel och det var lite rött och så. På morgonen i duschen sved det en del men kunde ändå ha tajta byxor. Det var ingan blåsor men rätt och typ som jag var skinnflådd där. Ida är det bättre och det är slätt men rött och håller på att bli som ny hud. Är detta ett herpesutbrott tro? Aldrig haft besvär på det stället innan.

    Någon som vet hur det går med utvecklingen av ett framtida vaccin för herpes?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Herpes på rumpan/skinkan?
  • Anonym (nja)

    Ja, det är troligen herpes, det kan komma var som helst i princip.

  • Anonym (Anonym)

    Drygt att det ska komma på ett helt nytt ställe isåfall. Besväras inte speciellt mkt av det när har trosor/ byxor, men mest nu när jag låter det lufta utan trosor i slappa mysbyxor. Har som ett likadant utslag ( platt) på den andra skinkan där skinkorna går i hop, lite märkligt väl?

  • Anonym (Anonym)

    Men det syns bara om jag tar tag o skinkan och delar, känns som det läker. Svider inte av vatten nu iaf.

Svar på tråden Herpes på rumpan/skinkan?