Ersättning för ärr och invaliditet?
Hej, har ett problem som bekymrar mig ganska mycket. Skulle gärna vilja få svar och riktlinjer vad och hur jag ska göra saker.. Är 17 år och haft problem med mina knän sedan ung ålder, genomgått en akutoperation efter en rejäl vridning i ena knät. Sedan en till stor planerad operation i andra knät.
Men återkommer till det. Har haft problem att sova, knäna går i lås får bryta till dom själv mitt i natten. Fått sluta sporter för mina knän klarade inte av det längre. Kan inte vara med i idrott eller överhuvudtaget saker som jag vill göra, spela sporter, hoppa studsmatta vad som helst.
Jag har invaliditet i mina knän som gör att jag inte kan göra massa saker på grund av dom. Försäkringsbolaget vill inte ge mig några pengar för invaliditet har dom rätt att säga så? Sedan nu har jag gått genom den större operationen för en vecka sedan. Så här ser det ut nu en vecka efter
gyazo.com/a7b9100063a108fb91a60b583e47d076
Kolla gärna bilden, länken. Det är rejäla ärr, förstår det bara är en vecka efter och det kommer inte alltid se ut så där men det kommer bli tydliga rejäla ärr jag kommer behöva leva med resten av mitt liv.
Det är inte ens alla ärr har även under knät och på andra sidan.
Visst ska jag ha rätt till ersättning för det?? Är inte alls nöjd hur det kommer se ut.
Så kortfattat mina frågor är: Har absolut invaliditet på grund av mina knän ska inte jag ha rätt till ersättning för det?
Sedan ärren.. De ska jag väll även få ersättning för?
Och om någon varit med eller läst ett liknande fall,, hur mycket pengar på ett ungefär kan jag få?..