sextiotalist skrev 2018-05-04 12:25:21 följande:
1000 kronor kostar ett månadskort från Kungsbacka till Göteborg för en student, inte 1300
tittade på borås. men då är det bättre med kungsbacka. är det ett bra ställe att bo på?
Anonym (Mm) skrev 2018-05-04 12:26:12 följande:
Jag har aldrig bott i eller planerat att bo i stockholm/Malmö etc men står i kö där ändå. Sambon är från Kalmar, står i kö där med, kan löna sig i framtiden.
Det finns inte en stadsdel i stan där skit inte förekommer, just saying, så väljer man hellre att tacka nej än att tillfälligt flytta till ett lite "sämre" område får man rent krasst skylla sig själv.
Jo absolut. jättebra om man tänkt på det. står i bostadskö på andra ställen, men inte gbg innan nu. jättedumt men nu är det så.
Fast vissa ställen är ju värre än andra och dom värsta ställena i gbg är ju värre än förorterna i sthlm! Som kille kanske han "borde" vågat, men jag är tjej och bra mkt mer utsatt.. vill inte känna mig inlåst i min lägenhet och inte våga gå ut =/
sextiotalist skrev 2018-05-04 12:28:14 följande:
Jag tänker detsamma, att säga nej till en utbildning (som man verkligen vill gå på) för att man inte vill bo på vissa ställen är jättedumt.
Min sambos äldsta började sin bostadskarriär som student i Gottsunda (Uppsala), den andra på ett vandrarhem
Det är ju skottlossning titt som tätt i områden i göteborg...hamna mitt i en sådan är ingen utbildning i världen värd...
vet inte vad gottsunda är för område. men vandrarhem hade jag kunnat bo på om jag hade råd och om det var ett säkert område.
Självklart händer det saker överallt, men man skulle ju ljuga om man sa att ett bra område var lika osäkert som det sämsta..