• lulemm

    Planerad ICSI blev insemination och funka!

    Hej.

    Är ny här och behöver skriva av mig lite och höra om det finns någon med liknande erfarenheter. Jag och min sambo har försökt skaffa barn i över två år.

    Vi startade en utredning för ca 1 år sedan som blev helt klar i Januari och därefter remiss för att få genomgå IVF. Problemet var mina spermier som var "kraftigt avvikande i både antal och rörlighet".

    Vi påbörjade vår IVF behandling med sprutorna och allt det där. Men min sambo reagerade inte på dom utan blev understimulerad (tror det kallas så). På UL.en så såg det bara ut som en vanlig ägglossning (dvs en äggblåsa utvecklade sig och växte, inte resten).

    Därför gjordes inget äggutplock. Men bara för att göra nått så gjorde vi en inseminering med mina få stackare till simmare. Vilket kändes nästan helt meningslöst, det var ju ICSI som var tanken.

    För en vecka sedan tog vi dock ett graviditetstest och dra mig baklänges, vi fick PLUS! Aldrig varit så chockad i hela mitt liv.

    Nu är vi i V.5 (4+5) så mycket kan ju hända, vilket skrämmer mig. Men håller tummarna!

    Är det någon som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Planerad ICSI blev insemination och funka!
  • 8992

    Var med om något liknande. Oförklarlig barnlöshet, jag svarade inte på hormonerna så endast ett ägg utvecklades. Fick en ägglossningsspruta och samlag på schema av läkaren haha. Det tog sig och är nu i v.12 :)


  • lulemm
    8992 skrev 2018-05-04 13:10:08 följande:

    Var med om något liknande. Oförklarlig barnlöshet, jag svarade inte på hormonerna så endast ett ägg utvecklades. Fick en ägglossningsspruta och samlag på schema av läkaren haha. Det tog sig och är nu i v.12 :)


    Va härligt, grattis!

    Hur länge hade ni försökt?
  • 8992
    lulemm skrev 2018-05-04 13:44:24 följande:

    Va härligt, grattis!

    Hur länge hade ni försökt?


    Tackar och grattis själv! 5år totalt, och det avbrutna försöker var vårt första försök :)
Svar på tråden Planerad ICSI blev insemination och funka!