• Emilia76

Progressiva Glasögon

Fick nyligen reda av min optiker att jag måste skaffa mina första progressiva glasögon. Inget nytt, men något jag hade kunnat vänta med lite till med tanke på priset. Vad jag hört från mina vänner är det många som köper sina glasögon online? Priserna i butik är tydligen mycket högre än de som finns på exempelvis renoptik.se
    Någon som har mer information eller erfarenhet? 
    Vill få så mycket som möjligt för de jag betalar! 

• Svar på tråden Progressiva Glasögon
  • Tihi

Har aldrig och skulle inte beställa progressiva på nätet då dom måste passa perfekt men vad jag har hört så är just progressiva det man ska betala mer för för att få bra glasögon. Dom billiga har dålig övergång mellan slipningarna och smalt synfält med sidobrus och dessutom är läsrutan ofta minimal jämfört med dyrare glas. Det är vad jag har lärt mig gällande just progressiva och nästa gång tänker jag köpa dyraste glaset av Essilor eller Rodenstock för det billigare glaset jag fick utan min vetskap sist är uselt. Känner mig lurad av den optikern faktiskt.

• Andib

Jag skulle aldrig gå tillbaka till att köpa glasögon i butik. Mycket dyrare än vad som finns online. Sen kan inte jag heller yttra mig om alla nätbutiker. Finns mycket skit på vissa nätbutiker, precis som du säger Tihi. Men har positiv åsikter om RenOptik. Skulle köpt där om jag var du! Cool

• Tihi
    Andib skrev 2018-05-11 11:27:28 följande:

Jag skulle aldrig gå tillbaka till att köpa glasögon i butik. Mycket dyrare än vad som finns online. Sen kan inte jag heller yttra mig om alla nätbutiker. Finns mycket skit på vissa nätbutiker, precis som du säger Tihi. Men har positiv åsikter om RenOptik. Skulle köpt där om jag var du! Cool

Det värsta var att dom inte ens var köpta online utan på en dyr butik på fina gatan. Den dyra butiken ville väl ha större marginaler antar jag och sålde ett dåligt billigt glas till samma pris som dyrare glas. Skrikandes

Vad jag har fattat så funkar enkelslipade glas bra att beställa online men att just progressiva måste passas in ordentligt med pupillen och kräver därför ett besök i butik.
Svar på tråden Progressiva Glasögon