Rök genom ventilationen?
Hoy
Alltså. Börjat märka inne på vår toalett att det luktar cigarettrök emellanåt. Har inte haft något öppet fönster eller sett att någon stått utanför och rökt eller så.
Jag är helt säker på att det är cigarettrök innan någon börjar gaffla om trolltråd osv...
Till saken. Kan man begära att hyresvärden gör något åt saken? Någon lär ju uppenbarligen röka inne (vet minst två i nära anslutning till vår lägenhet som röker).
Blir ju ett problem i och med att sambon är astmatiker och extremt doftkänslig (får aldrig ha rakvatten på mig eller stark parfym, då förpassas jag till balkongen).
Är ju inte rimligt att behöva öppna ett fönster så fort man känner lukten för vips glömmer man bort att det är öppet och släpper in potentiella inbrottstjuvar...
Har känt lukten enstaka tillfällen sedan några år men aldrig så här skarpt.
Ventilationen i toaletten, öh badrummet, är ett hål som det här ( www.privataaffarer.se/Global/Privataaffarer/Webb-bilder/genrebilder/ventilation-istock.jpg ) fast man tog bort (eller glömde sätta tillbaka) den där vita greken i mitten när de grekade med ventilationen nyligen.
Kanske kan förklara varför lukten blivit skarpare. Den där greken behövdes inte sa entreprenören enligt uppgift så jag vet inte...