• xxmeyaxx

Sakletare? Hjälp!!

Finns det någon sakletare här som kan hjälpa mig att finna mitt ena örhänge?

Fick det av min sambo i studentpresent 2004.. och är väldigt ledsen över att jag har tappat bort det. Letade igenom hela lägenheten när jag märkte att den var borta, men fann den inte :/ Har sedan flyttat efter det. (Tappade det i mars - april - 05, flyttade i slutet av april - 05) Hoppas att den kom med i flytten.

Örhänget sitter med hjälp av en krok, det är alltså ingen "plupp" med. Äkta silver. Enligt min sambo kostade det mellan 400 - 500 kronor (vid köpet). 3 små svarta pärlor och 4 diamanter.. 3 st av dimanterna låg tätt intill varandra, medans det fjärde (som även var en aning större) låg en bit ovanför de andra.

Det andra örhänget som är kvar, ligger i en liten ask i min bokhylla.

Snälla. Kan någon finna det? :/

• Svar på tråden Sakletare? Hjälp!!
  • Sabre135

Ring Pippi, hon är ju sakletare?
    Skämt åsodo så tycker jag att du ska besöka en bra guldsmed och höra vad fint du kan göra med örhänget du har kvar. Kanske det enkelt kan göras om till ett halsbandshänge? Låter som om det har många fina delar i sig.

• xxmeyaxx

ahh, eller vad det nu heter. någon som kan se borttappade saker, synska typ. haha. men du fattar vad jag menar.

hmm, har aldrig tänkt på det där med att göra om det till ett ett halsband eller så. kanske man ska göra. men jag hoppas verkligen på att det kan finnas någon som kan se vart den är någonstans jag vill ju ha dom på speciella tillfällen liksom. årsdagar med sambon osv.

• Sabre135

Förstår precis vad du menar. Hade ett fint set med halsband, örhängen och ring som jag fått av min man i julklapp. Men så hade vi inbrott och alla mina smycken försvann. Av en ren slump så hittade jag bara för en månad sedan eller så örhängena i en liten ficka i min handväska. Blev så otroligt glad även om de egentligen inte är värda så mycket i pengar. De är värda så mycket mer för mig.

• xxmeyaxx

Precis. Dom betyder så mycket.

Svar på tråden Sakletare? Hjälp!!