Känner mig inte sedd och älskad längre
Vad gör man när man upplevt hur underbar ens man kan vara i början av förhållandet och det sedan saktar avtar? Jag känner mig inte sedd och älskad längre, han gör nästan aldrig de där små grejorna som brukade visa hur mycket han tycker om mig. Inga långa, leende ögonkast där han tar min hand och säger med kroppsspråket att jag är hans. Det blir snabba kramar och pussar istället för långa kyssar och hopslingrande kroppsdelar, och knappt något förspel när det väl blir sex. Han verkar inte vilja anstränga sig för mig längre, han lägger ingen energi på att få mig att må bra.
Jag har varit väldigt tydlig med precis vad jag behöver för att känna mig älskad, men det är som att ju mer jag säger vad jag behöver, desto mindre är hans förmåga (eller vilja) att ge mig det. Säger jag till exempel ena dagen att "jag behöver mer hångel i vardagen" så blir det istället ännu snabbare/färre pussar dagarna som kommer.
Han brukade vara så himla bra på att uppvakta mig, överraska mig, älska mig, ge mig fysisk närhet och intimitet, se mig, fråga mig om allt möjligt, vilja ligga och kela i timmar, ge mig komplimanger och överösa mig med kärlek i gulliga sms eller ord. Sexet var fantastiskt. Han säger att sånt förändras när man bor ihop och att det inte kan vara samma. Men jag känner mig nu tom på kärlek och passion och orkar inte leva med någon som får mig att tvivla på om jag duger. Jag inser att han inte är lika kär eller attraherad i mig längre, men om jag för det på tal så säger han alltid emot och lovar att bättra sig. Han har sagt att han vill göra "allt" för mig, men sedan händer inget. Jag väntar fortfarande på den stora kärleksoffensiven som ska få mig att känna mig trygg och lita på hans ord igen.
Jag vill ha ett levande förhållande där det ingår mycket sex och närhet i vardagen, och jag trodde jag hittat rätt eftersom han var min drömkille det första året. Det gör ont att känna att ens partner inte vill anstränga sig för en längre. Vi har varit ihop i ca två år nu. I förrgår gjorde jag slut eftersom jag inte orkade känna mig oönskad mer, och då lovade han på allvar att det skulle bli bättring, att han skulle göra allt han kunde för att göra det bra igen, och jag trodde honom. Men jag har fortfarande inte fått känna mig speciell och har inte fått någon extra uppmärksamhet där han ansträngt sig för att ge mig romantik eller fysisk närhet. Han ville visserligen bli avsugen igår morse, men eftersom jag fortfarande är otillfredsställd så räknar jag inte det...
Vågar jag hoppas att det kan bli bättre? Om jag slutar gråta över det, ställa krav och säga vad jag behöver så kanske han kommer börja vilja ge mig det?