Böcker om syskonmisshandel
Jag ser att det finns flera trådar som tar upp syskonmisshandel, men jag väljer att skapa en ny eftersom de andra är ganska gamla.
Vad jag vill berätta är att jag har skrivit två böcker om syskonmisshandel. Skuggbarnet Del 1 och Skuggbarnet Del 2. I dem berättar jag i romanform om mina personliga erfarenheter av syskonmisshandel. Jag vill visa vad syskonmisshandel är och vad följderna kan bli för den som är drabbad, samtidigt som jag försöker kasta ljus på ett fortfarande undanskymt område. Det finns för övrigt inga böcker sedan tidigare på svenska som behandlar ämnet syskonmisshandel. Och frågan är alldeles för viktig för att få fortsätta ignoreras.
Min förhoppning är nu att mina böcker skall bidra till att uppmärksamma det här alltjämt nästan helt dolda samhällsproblemet, just för att det angår så otroligt många människor ? både stora och små. Det kan faktiskt röra sig om så många direkt berörda som en femtedel av Sveriges befolkning.
Läsaromdömen om Skuggbarnet Del 1 och Skuggbarnet Del 2.
Din öppenhjärtiga berättelse är inget man bara kan svepa igenom utan att beröras! Efter avslutad läsning känner jag mig ödmjuk inför det mod och den styrka du visar genom att berätta om dina svåra erfarenheter av utsatthet i en syskonrelation.
Ditt ämnesval gör din berättelse viktig och angelägen och jag tror att det kan väcka hopp hos många att du har tagit dig ur den destruktiva relationen. Som #metoo visar krävs det ofta att en modig människa höjer rösten för att fler skall våga följa efter. - Lektören, Författarcentrum Väst
Även om det inte ingår i mitt uppdrag att kommentera texten känner jag att jag bara måste få säga att den berört mig starkt. Jag tycker att du har skrivit en väldigt viktig och stark skildring. - Korrekturläsaren, Författarcentrum Öst