Anonym (Förstår) skrev 2018-05-06 17:25:06 följande:
För mig som har lidit av depression från och till hela mitt vuxna liv så det helt klart bäst att försöka jobba så mycket det går. För mig blir det mycket värre att vara sjukskriven, man blir lätt mer isolerad. Att jobba deltid kanske kan funka för dig? Och ha en tät kontakt med din chef. Man blir ju tröttare som deprimerad.
Förstår verkligen att det är tungt för dig. Har du någon att prata med och tar du medicin?
Får jag lov att fråga vad du jobbar med inom vården? Själv jobbar jag som medicinsk sekreterare och det är perfekt om man är deprimerad ibland. En tuff dag går jag till jobbet, sätter på mig hörlurarna och bara skriver. Äter lunch vid datorn eller tar en promenad. Om du orkar plugga (två år på yrkeshögskola) kan det vara ett bra altrnativ. Men det kanske kan vara ett senare alternativ när du mår bättre. Kram
Tack för ditt svar. Jag har jobbat inom äldreomsorgen och personlig assistans mest. Även särskilda boenden.
Tack för tipset! Ska kolla in medicinsk sekreterare!
Jag har en kurator och tar medicin (Brintellix).
Tror ett deltidsjobb skulle vara bra för mig, precis som du säger. Blir annars lätt isolerat...jag går inte ut mkt alls.
Tacksam för ditt svar. Kram