• Lijnah120

Mammig snart 1 åring

Om 1 månad börjar jag jobba. Och min son är otroligt mammig. Jag gör lite ont i magen när jag tänker på att jag snart ska vara utan honom om dagarna. Visserligen ska han vara hemma med pappa och storebror men det känns ändå jobbigt.

Är så rädd att han kommet vara gnällig hela dagen och då blir det svettigt för pappan då storebror hatar när lillebror skriker. Vilket man iofs kan förstå ????

Jag ammar honom fortfarande- kan det vara en bidragande orsak till hans mammighet?

Imorgon tänkte jag börja sluta erbjuda bröstet undet dagtid iaf så han vänjer sig av med det.

Någon som varit i samma situation? Lite pepp vore härligt ????eller tips på hur jag kan få honom mindre mammig.

• Svar på tråden Mammig snart 1 åring
  • SskSabina86

Barn är betydligt mer anpassningsbara än vi vuxna och tur är väl det Glad. Jag tror att det kommer gå jättebra för honom att vara hemma med pappa. När du inte är där och pappa är den som finns till hands tror jag att han snabbt kommer att vänja sig vid det. Eftersom han är så mammig så tror jag att det är superbra att hans pappa är hemma med honom så de får chans att knyta an till varandra också. 

Jag vet inte om amningen är enda anledningen till hans "mammighet" men då han är 1 år så tycker jag att det hur som helst låter klokt att inte amma dagtid längre. Han är ju stor nu och bör äta mestadels mat för att bla undvika järnbrist mm. 

• Fia 28

Min pojke på 14 månader är extremt mammig, men det går hur bra som helst med pappa, mommo, moffa, moster så länge jag inte finns i närheten. 

• Lijnah120
    SskSabina86 skrev 2018-05-08 12:54:28 följande:

Barn är betydligt mer anpassningsbara än vi vuxna och tur är väl det . Jag tror att det kommer gå jättebra för honom att vara hemma med pappa. När du inte är där och pappa är den som finns till hands tror jag att han snabbt kommer att vänja sig vid det. Eftersom han är så mammig så tror jag att det är superbra att hans pappa är hemma med honom så de får chans att knyta an till varandra också. 

Jag vet inte om amningen är enda anledningen till hans "mammighet" men då han är 1 år så tycker jag att det hur som helst låter klokt att inte amma dagtid längre. Han är ju stor nu och bör äta mestadels mat för att bla undvika järnbrist mm. 

Tack för svar. Ja det känns jättebra att de ska få chans att knyta än mer till varandra. Det kommer säkert gå bra. Hoppas jag. Det brukar vara så att han inte är ledsen när han inte set mig men när jag väl dyker upp så blir han ledsen och vill komma till mig.

Han äter mycket mat jag ammar honom i princip bara till sömns ???? men det ska jag oxå försöka sluta med. Han är ju "stor"kille nu.
Svar på tråden Mammig snart 1 åring