• ippilippi

    Vad göra med 1 åring i Lund?

    Jag skulle vilja ha lite tips på saker att hitta på med min son som är 1 år i Lund, så att vi inte bara sitter hemma. Går med honom på öppna förskolan Söderlek. Har även besökt Kulan men där trivdes han inte alls av någon anledning. Vad finns det mer att hitta på om dagarna? Gärna något där han träffar andra barn men även saker vi kan hitta på själv. Kan tillägga att vi gått på babysim men att han tyckte sämre om det för varje gång så det har vi slutat med. Han gillar att bada men inte att göra övningarna.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Vad göra med 1 åring i Lund?
  • Anna60

    En ettåring har ju inte så hemskt stort behov av grejer att göra utanför hemmet, mer än promenader och lek på lekplatser. Det är nog mest du som är i behov av det. Så vad du än gör kan du låta barnet hänga med. 

  • Tilja

    Gå till lekplatser, gå i stadsparken och titta på fåglarna och fontänerna, gå på bad själva utan babysim eller skaffa en barnpool till trädgården

  • Intenuintesåhär

    Nu bor vi i Malmö men jag gick på Högevallsbadet med min dotter när hon var ett. Det gick faktiskt bra, hon tyckte det var lite läskigt först men efter ett tag så vågade hon till och med hasa ner från kanten i min famn. De har en söt liten barnpool där du kan sitta tillsammans med barnet, antingen i famnen eller om han eller hon sitter mellan dina ben. Vattnet är dessutom varmare där än i den stora poolen.

    Annars så är Stadsparken mysig. En lekplats eller bara en mysig bänk är perfekt nu när det är varmt.

Svar på tråden Vad göra med 1 åring i Lund?