• Anonym (Kaffedraken)

    Klänningstips till lång man

    Jag berättar i en annan tråd här att jag är en man som har börjat bejaka min längtan att ha klänning och andra feminina kläder. Min flickvän har varit accepterande men kanske inte uppmuntrande (och det är ju mycket begärt). Då jag avundsjukt berömde en klänning hon tänkt ha på midsommar så sa hon att jag kan skaffa en egen sommarklänning och ha då. Det är ok med mig om du vågar lät den lilla utmaningen. Det kommer några vänner över och det är lockande men väldigt skrämmande.
    Om jag nu ska köpa en sommarklänning med de lite dåliga förutsättningarna att vara 187 och lite bredaxlad (men smal). Vad ska jag tänka på i klänningsval. Jag har några klänningar i mjukt material med en midsommarklänning ska väl vara lite finare än så.
    Någon som har råd till mig - dels om jag ska våga och dels hur jag i så fall hittar en passande klänning. 
    Jag vill helst inte rådfråga min flickvän då hon gjort det till en utmaning.

  • Svar på tråden Klänningstips till lång man
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har tittat lite på nätet - för det är väl troligt att jag kommer att beställa en klänning även om det vore bra att prova kanske.
    Kan någon av dessa passa till mig tro?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns alla de klänningarna i din storlek? 
    Annars, leta upp något ställe som har stora storlekar och prova olika för att se vad som passar. Om du inte har bröst som fyller ut kupor skulle jag undvika de i vävt tyg som är formsydda över bysten (om du inte tänkt använda stoppad BH). Satsa på trikå som anpassar sig bättre till olika kroppsformer.


    För breda axlar kanske du behöver ärmlöst. Täck axlarna med schal om det känns för bart eller kalt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    AnnaZL skrev 2018-05-13 10:42:30 följande:

    Finns alla de klänningarna i din storlek? 
    Annars, leta upp något ställe som har stora storlekar och prova olika för att se vad som passar. Om du inte har bröst som fyller ut kupor skulle jag undvika de i vävt tyg som är formsydda över bysten (om du inte tänkt använda stoppad BH). Satsa på trikå som anpassar sig bättre till olika kroppsformer.


    För breda axlar kanske du behöver ärmlöst. Täck axlarna med schal om det känns för bart eller kalt.


    Tack för tips.
    Jag är nog inte inne på att att ha BH -hade inte tänkt så i alla fall men kanske ska tänka om..
    Är det inte bättre med en klänning som har en ärm för att dölja breda axlar?
    Sjal låter iofs lockande och väldigt feminint! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Liquorice50 skrev 2018-05-13 10:49:00 följande:
    Tack för tips.
    Jag är nog inte inne på att att ha BH -hade inte tänkt så i alla fall men kanske ska tänka om..
    Är det inte bättre med en klänning som har en ärm för att dölja breda axlar?
    Sjal låter iofs lockande och väldigt feminint! 
    Om du har bredare axlar än klänningen kommer den antingen att vara för liten där eller sitta dåligt. Du har ju iofs exempel på modeller med väldigt vida ärmar där bredare axlar kanske får plats. Håller fast vid tipset att prova för att se vad som funkar bäst på din kropp.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Och stoppad BH är absolut inget måste, med jag tycker inte det ser snyggt ut med tomma påsar där brösten skall vara, därav rådet med mindre formsytt över bysten och stretchiga tyger.

  • Anonym (Kaffedraken)
    AnnaZL skrev 2018-05-13 11:04:04 följande:
    Om du har bredare axlar än klänningen kommer den antingen att vara för liten där eller sitta dåligt. Du har ju iofs exempel på modeller med väldigt vida ärmar där bredare axlar kanske får plats. Håller fast vid tipset att prova för att se vad som funkar bäst på din kropp.
    Tack.
    Ja, det är väl bättre att prova i butik än att chansa över nätet. Känns lite läskigt bara. Har ännu bara köpt lite enklare vardagsklänningar över nätet.
  • Anonym (Kaffedraken)


    Denna klänning blev det till slut och en midsommar att att minnas. Blandade reaktioner från vänner men det kommer nog bli fler tillfällen att ha klänning tillsammans med andra tänker jag och då i första hand med min flickvän.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Liquorice50 skrev 2018-06-27 14:18:34 följande:
    Denna klänning blev det till slut och en midsommar att att minnas. Blandade reaktioner från vänner men det kommer nog bli fler tillfällen att ha klänning tillsammans med andra tänker jag och då i första hand med min flickvän.
    Jättefin, ett bra val! Och tur att du inte befann dig på samma plats som jag på midsommar. Svårt med klänning när det är 9 grader och regn!
Svar på tråden Klänningstips till lång man