• Nyfiken86

    Crocus ultraljudsklinik!

    Någon som har besökt Crocus ultraljudsklinik på Östermalm i Stockholm?

    Jag ska träffa Monique wilson när jag ska dit, är hon bra? Pratar svenska?

    Har ni varit nöjda med bemötandet o besöket? Fick man bra bilder?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Crocus ultraljudsklinik!
  • Anonym1891

    Var där idag hos Monique och jag tycker hon var bra och hade ett bra bemötande. Hon pratar inte mycket svenska men det var lätt att förstå.

    Vi fick två bilder och en video på hjärtat.

    Kan rekommendera Crocus :)

  • Nyfiken86
    Anonym1891 skrev 2018-05-07 21:27:44 följande:

    Var där idag hos Monique och jag tycker hon var bra och hade ett bra bemötande. Hon pratar inte mycket svenska men det var lätt att förstå.

    Vi fick två bilder och en video på hjärtat.

    Kan rekommendera Crocus :)


    Va roligt, gjorde du 4D ultraljud? Vilken vecka är du i?

    Ajdå gör hon inte, engelska? Jag e kass på engelska.

    Vilket paket tog du?
  • viseversa

    Rekommenderar inte dom. Tyckte hon kändes tafatt och kändes mer som dom gjorde det för pengarna. Hon pratar engelska och väldigt otydligt och tyst. Så skulle jag behöva gå privat igen skulle jag inte välja dom.

  • Anonym1891
    Nyfiken86 skrev 2018-05-07 21:40:33 följande:

    Va roligt, gjorde du 4D ultraljud? Vilken vecka är du i?

    Ajdå gör hon inte, engelska? Jag e kass på engelska.

    Vilket paket tog du?


    Gjorde bara ett tidigt ultraljud, är i vecka 9. Hon kan vissa ord på svenska som hon kan komplettera med om man inte förstår.

    Det viktigaste för oss var att se så hjärtat slog och att allt såg bra ut. Tycker hon förklarade bra och kollade även livmoderhalsen samt äggstockar.
  • Nyfiken86
    viseversa skrev 2018-05-07 21:40:58 följande:

    Rekommenderar inte dom. Tyckte hon kändes tafatt och kändes mer som dom gjorde det för pengarna. Hon pratar engelska och väldigt otydligt och tyst. Så skulle jag behöva gå privat igen skulle jag inte välja dom.


    Tråkigt att höra.

    Vad gjorde du för ultraljud när du träffade henne?

    Vet du något bättre ställe man kan besöka?
  • Nyfiken86
    Anonym1891 skrev 2018-05-07 21:49:54 följande:

    Gjorde bara ett tidigt ultraljud, är i vecka 9. Hon kan vissa ord på svenska som hon kan komplettera med om man inte förstår.

    Det viktigaste för oss var att se så hjärtat slog och att allt såg bra ut. Tycker hon förklarade bra och kollade även livmoderhalsen samt äggstockar.


    Okej.

    Jag ska göra 4D ultraljud i v.34 så jag hoppas kunna förstå vad hon säger, annars blir de väldigt jobbigt.
  • AnnaMaria2018

    Vi träffade henne nyligen och är nöjda! Jag var i vecka 17 och gjorde ett könsultraljud. Hon pratade bara engelska men var lätt att förstå!

  • Nyfiken86
    AnnaMaria2018 skrev 2018-05-07 22:06:45 följande:

    Vi träffade henne nyligen och är nöjda! Jag var i vecka 17 och gjorde ett könsultraljud. Hon pratade bara engelska men var lätt att förstå!


    Okej, dom erbjuder ingen tolk?

    Minns när jag va på Tittut med dom 2 andra barnen så va de oxå en som pratade engelska men då blev man erbjuden en tolk om man ville ????

    Såg hon/ni könet tydligt?
  • Anonym (Usch)

    Crocus är det sämsta stället jag nånsin satt min fot på. Oproffsigt och oseriöst!

  • Anonym (Mira)

    Jag var på crocus för några månader sedan och är jättenöjd! Jag tyckte Monique var professionell och noggrann, hon visade och förklarade allt jättetydligt och det kändes bra. Lokalerna är dock sjukt märkliga då de delar med en skönhetsklinik, vilket ger ett rätt oseriöst inryck. Men allt annat kändes jättebra, så rekommenderar definitivt dem.

  • Anonym (Mira)

    Men de är inte ?godkända/certifierade? och kan inte tidsbestämma graviditet officiellt. Vår andra ultraljudsbarnmorska tyckte att det var bättre att gå till en ordentlig verksamhet, men vi var som sagt nöjda oavsett :)

  • mahalla

    Vi var hos Monique och det var en traumatisk upplevelse. Hon är säkert helt ok om ni vill ha bilder, bestämma kön etc, men för oss som var oroliga för missfall var det en katastrof. Vi var rädda men hade ändå förhoppning om att allt skulle vara ok med graviditeten (vecka 12). Monique konstaterat ISKALLT att fostret dött, att det inte har något hjärtljud etc. Jag frågar om vi kan gå ut och sätta oss en stund men hon vill fylla i journal medan jag ligger där, så jag svarar på frågor om graviditeten samtidigt som jag är i chock. Det var en absurd upplevelse, det var som om hon var på ett labb och vi inte existerade. Hon skrev klart och tog i hand med ett stelt " I am sorry for you loss". Hon är säkert duktig på ultraljud men hon borde inte arbeta med människor.

  • Anonym (Usch)
    mahalla skrev 2018-08-07 04:44:58 följande:

    Vi var hos Monique och det var en traumatisk upplevelse. Hon är säkert helt ok om ni vill ha bilder, bestämma kön etc, men för oss som var oroliga för missfall var det en katastrof. Vi var rädda men hade ändå förhoppning om att allt skulle vara ok med graviditeten (vecka 12). Monique konstaterat ISKALLT att fostret dött, att det inte har något hjärtljud etc. Jag frågar om vi kan gå ut och sätta oss en stund men hon vill fylla i journal medan jag ligger där, så jag svarar på frågor om graviditeten samtidigt som jag är i chock. Det var en absurd upplevelse, det var som om hon var på ett labb och vi inte existerade. Hon skrev klart och tog i hand med ett stelt " I am sorry for you loss". Hon är säkert duktig på ultraljud men hon borde inte arbeta med människor.


    Håller med. Jag går aldrig dit igen!
  • Anonym (UL)
    mahalla skrev 2018-08-07 04:44:58 följande:

    Vi var hos Monique och det var en traumatisk upplevelse. Hon är säkert helt ok om ni vill ha bilder, bestämma kön etc, men för oss som var oroliga för missfall var det en katastrof. Vi var rädda men hade ändå förhoppning om att allt skulle vara ok med graviditeten (vecka 12). Monique konstaterat ISKALLT att fostret dött, att det inte har något hjärtljud etc. Jag frågar om vi kan gå ut och sätta oss en stund men hon vill fylla i journal medan jag ligger där, så jag svarar på frågor om graviditeten samtidigt som jag är i chock. Det var en absurd upplevelse, det var som om hon var på ett labb och vi inte existerade. Hon skrev klart och tog i hand med ett stelt " I am sorry for you loss". Hon är säkert duktig på ultraljud men hon borde inte arbeta med människor.


    Intressant att det finns människor som tänker annorlunda än vi. Jag har hellre någon som är duktig på ultraljud (alltså inte bilder eller bestämma kön, utan renodlad diagnostik, speciellt på RUL) och dålig på omhändertagande än dålig på ultraljud och bra på omhändertagande. Det var iofs varför vi valde att gå till Crocus och tackade nej till ultraljuden som landstinget erbjöd, för att barnmorskan som gjorde första ultraljudet var helt värdelös på sitt jobb. Vi tänkte att vi ville veta hur det stod till med barnet, om de då inte är duktiga så kan man lika gärna skita i det resonerade vi som. Bäst är ju självklart om de är bra på båda men man man kan tyvärr inte få allt här i livet. Vår klippa var vår vanliga barnmorska, det var hon som stod för omhändertagandet och ventilerandet (gud, vad jag plötsligt saknar henne <3 ).

    Vi gjorde majoriteten av våra ultraljud hos Ladoya, bara det sista hos Monique. Föredrar Ladoya men det blev lite speciellt då det blev många ultraljud och från det att stället var alldeles nyflyttat. Monique var duktig rent tekniskt/diagnostiskt, lite klumpig med maskinen men så var det också precis när hon hade börjat där och fortfarande var ovan (behövde t ex titta på reglagen).

    Vi fick ett hemskt provsvar som mail, där kliniken hade använt en klipp och klistra-mall. Det tyckte vi var för djävligt, de avslutade mailet som att vi nu inte var deras problem utan fick söka vidare undersökningar på egen hand. Det var efter detta vi gick till Crocus. Min poäng är att det kan bli fel överallt.

    Jag föreslår att ni hör av er och berättar hur ni upplevde det, för jag kan lova att de bryr sig (som jag skrev så blev det många ultraljud där).

    Beklagar er förlust. Jag hoppas verkligen att ni får er plutt!
  • Nani88

    Hej!

    Har precis  träffat Monique Wilson imorse. Tidigt VUL v.7+1.
    Väldigt lugn och professionell. Talar tydlig engelska så absolut inga problem med att förstå henne. Går igenom hela ultraljudet noggrant och förklarar allt hon ser och hur hon tänker.

Svar på tråden Crocus ultraljudsklinik!