• Anzil

Vad skall jag köpa som är till för täppt näsa?!?!?!

JAG BLIR TOKIG!!!

Nu har jag köpt nässpray för andra gången. Förra gången var ifrån Hemköp, ganska dyr. Men den var inte alls för täppt näsa.

Så jag drog till Apoteket i tanken på att jag skulle få bättre hjälp. Jag fick en nässpray i handen. Där jag nu läser på paketet att det är för hösnuva/snuva/rinande näsa.

Det står ingenting om täppt näsa. Jag har dock inte öppnat det paketet.

Jag funderar på att gå till Hemköp och säga att jag har köpt fel paket via de. Den paketet jag köpte på Hemköp var Livostin, något jag hoppas jag kan få pengarna tillbaka.

Samma gäller på Apoteket. På Apoteket köpte jag Mometason. Det står ingenting på paketet om täppt näsa.

Jag blir fullkomlig tokig, jag vill ha någonting för täppt näsa sa jag tydlig på Apoteket!

Nej, jag läste inte på paketet på plats. För jag litade fullo på Apotekaren.

Jag behöver hjälp, vad F'N kan hjälpa mot täppt näsa?!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad skall jag köpa som är till för täppt näsa?!?!?!
  • Anzil

Okej, den var tydligen för nästäppa, när man läste själva pappret som finns i paketet.

Rikta mot näsborrens yttervägg. Exakt vad menar de med det. yttervägg?

Det hållet som är vägg i vägg emot den andra näsborren eller det andra väggen?

Jag blir alldeles tokig av denna täppan!

• Tow2Mater

Lägg dig pa rygg och spruta in i näsan, vänta. Spruta in mera. Vänta.

Sen prova en histamintablett.

• Anzil
    Tow2Mater skrev 2018-05-08 03:28:33 följande:

Nej, man skall defentivit inte spruta så mycket!!!
  • Anzil

Kan jag ha någonting i mitt hem?

För igår när jag köpte paketet, så vill jag minnas att täppan inte var så stark. Den total släppte. Men nu när jag är hemma och försöker sova, så har täppan dykt upp.

Jag var på föreläsning och då var täppan där, men inte så stark. Sen åkte jag till min gamla stad och påväg till Apoteket. Och då var täppan nästan helt borta.

Men när jag kom hem och några timmar framåt, dök den upp. Särskilt när jag skulle gå och lägga mig.

Jag kanske har någonting i mitt hem?

Vad skulle det kunna vara och vad skulle kunna hjälpa?

• Tow2Mater
    Anzil skrev 2018-05-08 03:35:31 följande:
    Nej, man skall defentivit inte spruta så mycket!!!
    Varfor inte?
  • Anzil
    Tow2Mater skrev 2018-05-08 03:28:33 följande:

Du skall vara försiktig med dina tips på Internet. Det kan vara farliga grejer. Vissa nässpray innehåller starka saker, och man skall vara försiktig så det inte blir överdosering och det kan det bli med din tips!!!!
  • Tow2Mater
    Anzil skrev 2018-05-08 03:39:31 följande:
    Du skall vara försiktig med dina tips på Internet. Det kan vara farliga grejer. Vissa nässpray innehåller starka saker, och man skall vara försiktig så det inte blir överdosering och det kan det bli med din tips!!!!
    tststs...

Låter som du behover ett par shots. Whiskey brukar hjälpa mot det mesta.
  • Poolskötaren

Det är pollensäsong. Du är kanske allergisk mot pollen? Ta en allergitablett.

Om det är allergi mot t ex björkpollen kommer din nästäppa att lugna ner sig när björken är färdig, det vill säga några veckor till beroende på var du bor.

• EpicNurse

Nästäppa förvärras/kommer nästan alltid när man lägger sig ner för att slemhinnorna svullnar pga den ökade blodtillströmningen.

Om det inte är pga pollen/gräs, utan en vanlig jäkla förkylning (hur du nu inte kan ha råkat ut för det tidigare i ditt liv), så köp nåt vanligt nässpray typ nezeril, otrivin, teppzin och ta enligt anvisning vid behov

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Vad skall jag köpa som är till för täppt näsa?!?!?!