• louisejohansson

Blödning vecka 5

Hej!

Plussade med digitalt CB på BIM i söndags. I lördags kväll fick jag aprikos/rosafärgat papper efter jag hade kissat. Morgonen därpå (alltså på BIM) kom det blod i toan när jag kissade (klarrött utan klumpar). I går Fick jag återigen rosafärgad flytning på pappret efter jag kissat och imorse kom det återigen färskt blod på pappret när jag kissat.... har inte ont mer än molvärken jag haft i typ 10 dagar. Vad är detta? ???? har ni varit med om liknande? Kommer inte mycket blod i toan men när jag torkar mig - kommer heller ingenting i trosorna.

• Svar på tråden Blödning vecka 5
  • Anonym SU

Hej

Jag är v7+4. Får också blod på papper när jag torkar mig. Vet inte vad det beror på men jag är jätteorolig att missfall/ma är på gång. Hade ma i nov-17 och är rädd att det inte kommer gå denna gången heller.

• louisejohansson
    Anonym SU skrev 2018-05-08 09:07:02 följande:

Hej

Jag är v7+4. Får också blod på papper när jag torkar mig. Vet inte vad det beror på men jag är jätteorolig att missfall/ma är på gång. Hade ma i nov-17 och är rädd att det inte kommer gå denna gången heller.

Usch denna hemska väntan :( har ett barn sen tidigare och blödde då ingenting förrän när FL satte igång.. bokat in ett VUL den 24/5 så får se då om det finns något kvar!
  • Anonym SU

Ja väntan är inte rolig... Hur bar du dig åt för att få VUL? I min stad finns det inga privata kliniker som gör detta och landstinget är restrektiva med VUL i tidig graviditet

• Anonym SU

Nu har jag också fått tid för VUL. Ska dit nästa tisdag. Känns genast mycket mer lugn att jag har tid inbokad. Har jag fått MA vill jag få det bekräftat så fort som möjligt... Fram till nästa vecka ska jag endast försöka tänka positivt och att jag faktiskt ÄR gravid just nu :)

• louisejohansson
    Anonym SU skrev 2018-05-08 11:06:47 följande:

Nu har jag också fått tid för VUL. Ska dit nästa tisdag. Känns genast mycket mer lugn att jag har tid inbokad. Har jag fått MA vill jag få det bekräftat så fort som möjligt... Fram till nästa vecka ska jag endast försöka tänka positivt och att jag faktiskt ÄR gravid just nu :)

Bokade privat :) vad skönt!! Fick du på landstinget?
  • Anonym SU

Okej. Ja precis! :) Tror jag fick tid eftersom jag tidigare haft MA

• Anonym SU

Okej. Ja precis! :) Tror jag fick tid eftersom jag tidigare haft MA

• Kamasjo

Jag fick som en mensliknande blödning i sex dagar på bim+2. Jag trodde det var ett tidigt missfall men VUL i vecka 6+2 visade ett tickande hjärta. Bokade VUL efter att mina graviditetstest bara blev starkare och starkare trots att jag blödde. Håller tummarna att du hade en ofarlig blödning!

• storformatare

Så tråkigt att läsa! Jag är i v 7+2 och har blödit/blött (?! hur tusan säger man, haha) sen innan jag plussade, jättemärkligt. Hade bruna flytningar lör-tor (plussade där på onsdagen) och har nu haft blödningar från i fredags till idag, nu börjar det avta. I lördags kom det en större klump och några mindre under dagen. Jag känner mig heller inte gravid i kroppen, så det är nog ett MF här. Har fått tid på måndag för ett tidigt VUL, vågar knappt hoppas på ett tickande hjärta trots att folk säger att man kan blöda under tidig graviditet. 

• storformatare

Tänkte vara lite förutseende idag också och ta ett digitalt test för att se om veckorna ökat. Annars är det nog bara att gilla läget och ladda om för nästa försök! 

Svar på tråden Blödning vecka 5