• Äldre 9 May 08:44
    19037 visningar
    23 svar
    23
    19037

    När fick ni ömma bröst vid graviditet?

    Hej! Tänkte fråga er som varit eller är gravida när ni fick ömma bröst om ni nu hade det? Jag brukar vanligen få ömma bröst någon dag innan mens men ska inte ha mens fören nästa helg och märkte redan denna veckan att jag är öm i brösten! Nu är det 1 vecka efter ägglossningen som vi har prickat in. Hur tidigt brukar man få ont i brösten? ( Har inga andra symptom än detta ). Tycker det borde vara för tidigt för symptom ifall jag skulle vara gravid? Eller så är det hjärnspöken?

    Så när fick ni ömma bröst?

  • Svar på tråden När fick ni ömma bröst vid graviditet?
  • Äldre 9 May 09:21
    #1

    Första graviditeten runt BIM.

    Andra graviditeten runt v.12

  • Äldre 9 May 10:06
    #2
    Ebo88 skrev 2018-05-09 09:21:59 följande:

    Första graviditeten runt BIM.

    Andra graviditeten runt v.12


    Tack för svar! :) ja det verkar som man blir lite öm senare så jag får avvakt om jag är gravid eller inte!
  • Äldre 9 May 11:23
    #3

    Mina började ömma redan en vecka innan bim (har en längre menscykel än 28 dgr). Faktiskt det som fick mig att ana att det kunde vara ett graviditetstecken för jag har ALDRIG haft ömma bröst inför mens.

  • Äldre 9 May 13:01
    #4
    Miniblåbär skrev 2018-05-09 11:23:27 följande:

    Mina började ömma redan en vecka innan bim (har en längre menscykel än 28 dgr). Faktiskt det som fick mig att ana att det kunde vara ett graviditetstecken för jag har ALDRIG haft ömma bröst inför mens.


    Jag har bara haft ont nån dag innan mensen men nu är jag öm på ett annat sätt, känns nästan som att brösten är lite ivägen när jag jobbar, trycker man försiktigt så är man öm, och känns bara inte riktigt som vanligt! Plus att det kom över en vecka för tidigt!

    Då kanske jag har en chans ändå :)
  • Äldre 9 May 14:36
    #5

    Jag fick ömma direkt vid mens, får aldrig ömma bröst vid mens så jag fattade direkt att jag var gravid. Är i vecka 15 nu och ömma bröstvårtor är typ det enda symptomet jag haft, plus kissnödig. En vecka efter ägglossning är nog lite tidigt men testa om 5-6 dar!

  • Äldre 9 May 14:44
    #6

    Några dagar innan mensen skulle komma.

  • Äldre 9 May 15:24
    #7

    Minns inte, men flera veckor efter bim iaf. 

  • Äldre 10 May 22:14
    #8

    Kan tillägga att jag idag på ÄL +9 har stora blodådror på brösten! Och brösten ömmar mer varje dag! Hoppas det är bra tecken och inte PMS! :)

  • Äldre 10 May 22:22
    #9

    Fick reda på att jag var gravid för ca 1 vecka sen, och mina bröst började ömma igår. ;). När jag ska få mens brukar dom alltid ömma ca en vecka innan. :D

  • Äldre 10 May 22:28
    #10

    Mina bröst ömmade inte, men ca en vecka innan bim började det sticka i brösten, så misstänkte att jag var gravid och tog ett test. Gravid i vecka 34 nu :)

Svar på tråden När fick ni ömma bröst vid graviditet?