villhabarn82 skrev 2018-05-09 19:52:41 följande:
Hej!
Jag har under 2år försökt få barn med nuvarande partner. Jag har blivit gravid 3ggr superlätt med andra partners men pga olika omständigheter varit tvungen att göra abort.
Nuvarande partner har skyllt allt på mig att jag inte blivit med barn bl.a. att jag inte blir gravid pga att jag spänner mig och vill för mycket. Nån BM har sagt till hans x att xet inte blivit gravid pga att xet spänt sig (nuvarande partner fick hålla på i åratal för att bli pappa men gjorde aldrig någon utredning)
Vi har gjort utredning och den visar att han har så få spermier att han inte kan göra någon kvinna gravid på vanligt vis och enda chansen är ICSI. Vi har testat en gång och det med negativt resultat.
Min partner har gjort klart för mig att jag inte får fler försök på mig än de 2 som är kvar pga att han har ekonomiska problem och inte får låna pengar. Jag känner mig fullkomligt knäckt för vad sjutto gör jag om jag inte blir gravid på kvarvarande försök? Jag har lågt AMH och får inte ut så många ägg och kan mycket väl behöva flera försök.
Vad sjutton ska jag göra? Prova 2ggr till och göra slut om det inte funkar?
Personligen skulle jag inte dumpa min partner om vi inte kunde få biologiska barn tillsammans. Jag har valt honom som min livspartner, kan vi inte få barn tillsammans så hittar vi en annan väg.
Men, det är inte riktigt det jag egentligen reagerar på i din text.
Först att han skyllt på dig för att ni inte fått barn? Vem gör så? Oavsett om det låg hos dig så skyller man väl inte på sin partner för det? Knappast något man väljer eller önskar om man nu vill ha barn och försöker få barn. Sen har han ju uppenbarligen fel, om han har tillgång till dator och internet hade det tagit en enkel googling för honom att reda ut. Hade stört mig om min partner inte kunde ta till sig det.
Får ni inte fler försök från landstinget, eller varför måste ni bekosta det själva? Och varför handlar det om att "du" inte får fler försök än två, NI försöker väl få barn, inte bara du? Och är det han som bekostar det helt själv? Låter ju också lite skevt isåfall.
Så,jag vet inte. Som sagt skulle jag inte lämna min partner om han inte kunde ge mig biologiska barn, men och andra sidan låter vissa saker lite märkliga på andra vis - på ett avskräckande vis vare sig ni hade kunnat få barn tillsammans utan problem eller ej. Dock tycker jag det vore fult av dig att göra slut efter att ni provat två gånger till. Bestäm dig nu istället. Antingen vill du att han ska vara pappa till dina barn eller inte.