Vad grillar ni barnfamiljer?
Hej! Undrar vad ni grillar och främst barnfamiljer. Har 3 barn som är 8 år, 5 år och 3 år som inte gillar tex grillat kött utan bara korv och grillade majskolvar.
Vad gillar era barn som ni grillar?
Hej! Undrar vad ni grillar och främst barnfamiljer. Har 3 barn som är 8 år, 5 år och 3 år som inte gillar tex grillat kött utan bara korv och grillade majskolvar.
Vad gillar era barn som ni grillar?
3 barn 6.7.10 år och vi alla älskar kött..
Bara man grillar på rätt sätt så älskar alla det..
Grillspett, kyckling, halloumi, hamburgare, lax. Man kan ju grilla typ allt egentligen!
Grillar ni hamburgare till barnen nån gång? Annars kan ni ju testa det som omväxling till korven ;)
3 barn 6.7.10 år och vi alla älskar kött..
Bara man grillar på rätt sätt så älskar alla det..
Mannen Och barnen gillar grillat kött och kyckling. Jag grillar svamp squash, majs, paprika, lök oftast.
När jag var barn grillade nog bara flintastek :) Men finns lite mer att välja på nuförtiden. Den största grillfavoriten i min mans familj är baconlindade champinjoner fyllda m (smaksatt) färskost! Och korv korv korv :)
Vi gör mycket grillspett, så kan alla plocka ihop sina egna och det tycker barnen är kul. Vi brukar ha lite olika saker att välja på varje gång men till exempel halloumi, kryddig korv, lax, kyckling, färsbiffar, champinjon, majskolv, lök, zuccini, tomat.
Kan nästan hålla med?
Mitt kött kan ligga på i flera timmar men det blir inte bränt men det blir fantastiskt mört och fint..
Tillbehören kan man ju fixa till så att alla gillar det..
Mina barn på 3 och 5 år älskar grillad halloumi. Och korv också iofs. Vi grillar även squash, champinjoner, kött, kyckling. Göra egna grillspett är populärt hos barnen. Då kan man ju välja sånt som barnen brukar äta bra av i vanliga fall, t ex köttbullar. Sen att grilla lax i folie fylld med grönsaker gillar de också.
Kött, ibland kyckling, kryddig tjockkorv, tunn korv, majs är hyfsat standard hos oss. Barnen är inte så förtjusta i tjockkorven och vi vuxna äter sällan av den tunna korven men annars äter alla av allt.
Sen att grilla lax i folie fylld med grönsaker gillar de också.
Har ett barn som är rätt selektiv med vad hen äter och kött vare sig det är grillat, stekt eller kokt är en höjdare.
Vi föräldrar grillar gärna kött, grönsaker, halloumi med mera men till sonen blir det korv, hamburgare och majskolvar i första hand. Spett på kyckling marinerad i färsk ingefära, japansk soja och vitlök, spett med korv, rullad bacon, köttbullar och körsbärstomater (pensla med kinesisk soja och krydda med grillkrydda) samt spett med köttfärs kryddad med kebabkrydda. Kokt färskpotatis på spett går alltid ner.