• Anonym (TS)

Oreos

Vaknade imorse och gick ner till köket. Ser att det ligger oreos på köksbänken så jag blir jätteglad och äter några stycken.

Senare frågar min man var kakorna är? Det visade sig att han hade hittat de på vår gata och lagt dem där för att han inte orkade kasta bort dem där och då.

Jag är gravid och nu är jag superorolig och magen känns konstig. Ringt förlossningen men de säger avvakta Vad tror ni?

Har givetvis skällt ut min man! Är superorolig kan bebisen dö?

• Svar på tråden Oreos
  • Anonym (Dr Lindé)

Är jättestor risk för Listeria, ring 112 omedelbart!

• Anonym (TS)
    Anonym (Dr Lindé) skrev 2018-05-10 10:58:19 följande:

Är jättestor risk för Listeria, ring 112 omedelbart!

Ska ringa 1177 tack! Maken får skjutsa in mig sen tror jag.. fan!
  • Klaralokghdy

Nej, bebisen kommer inte att dö, ta det lugnt, det är nästan helt säkert absolut inte farligt på något sätt om de inte smakade illa. Listeria drabbar i Sverige ungefär 68 personer per år. Alltså risk 68 på tio miljoner. Lugna ner dig!

• Anonym (Omg på allvar?)

Varför känns detta som påhitt? Varför skulle han plocka upp ett paket kakor från gatan? Varför slängde han dom inte i en papperskorg ute? Varför tror du man kan dö av detta? Är du alltid så nervös? Är det inte jobbigt? Ring absolut inte ambulans!!! Finns folk som är skadade och sjuka på allvar som kan behöva den. Detta är ju smått roande.

• Anonym (Megan)

Exakt vad är du orolig för i så fall? Det enda som vore farligt är väl om kakorna är förgiftade, vilket jag knappast tror.

• Nimzay

Ugh vad äckligt, skulle blivit förbannad på mannen om jag var du!!!SkrikandesKräks

Kan tänka mig att det nog kan kännas extra läskigt med med tanke på att du är gravid...

Men tror egentligen inte att det är särskilt stor risk för att det på riktigt skulle va farligt - är nog mer bara som så att det kan kännas obehagligt o så. Kram ;)

• Anonym (Omg på allvar?)
    Nimzay skrev 2018-05-10 11:30:41 följande:

Ugh vad äckligt, skulle blivit förbannad på mannen om jag var du!!!SkrikandesKräks

Kan tänka mig att det nog kan kännas extra läskigt med med tanke på att du är gravid...

Men tror egentligen inte att det är särskilt stor risk för att det på riktigt skulle va farligt - är nog mer bara som så att det kan kännas obehagligt o så. Kram ;)

Vad ska hon bli förbannad på??
  • Nimzay
    Anonym (Omg på allvar?) skrev 2018-05-10 11:53:34 följande:
    Vad ska hon bli förbannad på??
    Att hennes man låtit kex som han hittat ute ligga framme utan att berätta att han hittat dem ute.
  • Anonym (A)

Håller med
  • Anonym (Skämtar ni?)

Ugh vad äckligt, skulle blivit förbannad på mannen om jag var du!!!

Detta måste vara en skämttråd. Finns så fjortistramsiga vuxna kvinnor? Oj, så allt är mannens fel? Och terrorister brukar ju förgifta kakor och lägga på gatan? Det är ju omöjligt så att en granne tappad paketet efter inköp i mataffären, kakor är ju så ovanliga. Tvinga maken att köra in dig till akuten och var dör hela dagen. Skrik ut din oro och frustration...

Jag tror att du faktiskt blivit kränkt. Skilj dig genast utan diskussion. Bara gör det. För ditt barns framtids skull.
  • Anonym (Ej läkare)
    Anonym (TS) skrev 2018-05-10 11:00:49 följande:
    Ska ringa 1177 tack! Maken får skjutsa in mig sen tror jag.. fan!
    Inlägget om Listeria var ett skämt.

Om det låg lösa kakor på marken förstår jag om du känner dig äcklad, men farligt är det ju inte. Om kakorna låg i sin förpackning förstår jag inte vad du oroar dig för.
  • Fiona M

Om du i alla dessa trådar nojar så mycket för vad du äter tycker jag du borde vara lite försiktig med vad du stoppar i dig så det inte är osköljda tomater, skitgamla vaniljlängder och kakor från gatan.

• Aikido

Så här roligt kan man ha det i sandlådan.

Hade den här tråden legat där från början hade den varit kul också.
  • Fiona M
    Aikido skrev 2018-05-10 15:13:11 följande:

Så här roligt kan man ha det i sandlådan.

Hade den här tråden legat där från början hade den varit kul också.

• Nimzay
    Anonym (Skämtar ni?) skrev 2018-05-10 14:12:39 följande:
     Oj, så allt är mannens fel? 
    Nej inte bara kanske, men tyckte det var lite oansvarigt bara. Och ja jag kanske överdrev lite när jag skrev ordet förbannad menade väl snarare irriterad :S
    Och terrorister brukar ju förgifta kakor och lägga på gatan? 
    Om du inte såg det så skrev jag ju faktiskt att jag inte tyckte det verkade troligt att kakorna skulle vara farliga.  Det jag pratade om var att man kunde tycka det känts obehagligt och äckligt när man fick reda på hur det låg till med kakorna, jag sa ingenting om att det fanns skäl till att bli livrädd. För min del hade iaf jag tyckt att det känts obehagligt, och om du nu själv är så förståndig och mogen kanske du borde ha lite mer förståelse för vad andra kan uppleva som obehagligt, så känns ju lite sådär att du själv pratar om fjortistramserier kanske pratar du om dig själv.
     Skilj dig genast utan diskussion. Bara gör det. För ditt barns framtids skull.
    Jag är inte ens i något förhållande överhuvudtaget.

• Anonym (Skämtar ni?)
    Nimzay skrev 2018-05-10 23:35:14 följande:

Nej inte bara kanske, men tyckte det var lite oansvarigt bara. Och ja jag kanske överdrev lite när jag skrev ordet förbannad.....

Jag är inte ens i något förhållande överhuvudtaget.

Avsåg TS, som är i förhållande. Avsåg allmänt just TS.
Svar på tråden Oreos