Hej! Jag gjorde en sådan opetation förra året. Då jag haft besvär med mina blygdläppar i över tio år.
Klämde mig varenda dag, så var smärtpåverkad hela tiden. Tyckte det var pinsamt och jobbigt att ha samlag (ibland omöjligt) kunde inte träna, cykla, sitta ner, utan att det gjorde ont.
Landstinget betalade för op.
Jag fick stanna hela dagen dessvärre på sjukhuset.
Blev först sövd med narkos, men sedan på uppvaket hade några stygn brustit och fick alltså sy igen. Då blev det lokalbedövning..inget att rekommendera... det gjorde fruktansvärt ont.
Läkningsprocessen var klart jobbigt. Det kliade och sved i underlivet konstant i 6 veckor. Gjorde så himla himla ont att bara gå den första veckan att jag grät. Svullnaden var inte att leka med. Morfintabletterna gjorde också att jag blev helt förstoppad. Trodde stygnen skulle spricka när jag satt och klämde på toan....
Men nu efter ett år har jag lite känselbortfall i blygdläpparna (då de skurit rakt igenom massa nerver) så om jag känner med mina fingrar på ett visst ställe, så är det helt bedövat, typ. Ingenting som märks vid samlag dock! Mina nya blygdläppar ser jättefina ut och jag kan inte klaga på något mer än det jag nämde ovan, då.
Vill däremot avsluta med att säga att, hade jag inte haft de besvären jag hade innan op, hade jag aldrig gjort det.
Så om det enbart är för estetikens skull avråder jag dig att "genomlida" en labia plastik!
Lycka till