• Emmabtw

Blygdläppsoperation

Hej!
    Jag har bestämt mig för att göra en blygdläppsförminskning nu efter minst 5 år med dagliga besvär.

Ni som gjort detta, vart har ni gjort eran? Vad har ni för erfarenheter av läkare? Gjorde ni ingreppet under bedövning eller narkos? När var ni helt återställda? Eventuella komplikationer?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Blygdläppsoperation
  • Anonym (Jag)

Jag har gjort en via landstinget så kostade lika mycket som ett läkarbesök. De va under narkos.

Tycker de blev misslyckat. Har inte speciellt "långa" men efter jag blev sydd när jag födde barn så började de skava som fan. Tyvärr är de ingen skillnad nu. Tror dom tog för lite.

De värsta efter va att de kliade någon fruktansvärt att stygnen. Kunde knappt handla för helt plötsligt va de som om jag ville riva upp alla stygn för de blev sånt kli. Skulle faktiskt aldrig göra om de.

• Anonym (Narkos)

Jag gjorde en via landstinget. Hade problem och de skavde och blev torra.

Gjorde via landstinget på Sophiahemmet under narkos. Tog en dag totalt kom dit på morgonen åkte hem efter lunch. Tog några veckor innan stygnen läkte hade inte problem med att de kliade.

Var 10 år sen och fantastiskt nöjd att jag gjorde det sån ökad livskvalité för mig

• Anonym (Blyga läppar)
    Anonym (Narkos) skrev 2018-05-10 23:29:25 följande:

Jag gjorde en via landstinget. Hade problem och de skavde och blev torra.

Gjorde via landstinget på Sophiahemmet under narkos. Tog en dag totalt kom dit på morgonen åkte hem efter lunch. Tog några veckor innan stygnen läkte hade inte problem med att de kliade.

Var 10 år sen och fantastiskt nöjd att jag gjorde det sån ökad livskvalité för mig

Grattis! Du får visa dem för oss.
  • Anonym (Annie)

Hej! Jag gjorde en sådan opetation förra året. Då jag haft besvär med mina blygdläppar i över tio år.

Klämde mig varenda dag, så var smärtpåverkad hela tiden. Tyckte det var pinsamt och jobbigt att ha samlag (ibland omöjligt) kunde inte träna, cykla, sitta ner, utan att det gjorde ont.

Landstinget betalade för op.

Jag fick stanna hela dagen dessvärre på sjukhuset.

Blev först sövd med narkos, men sedan på uppvaket hade några stygn brustit och fick alltså sy igen. Då blev det lokalbedövning..inget att rekommendera... det gjorde fruktansvärt ont.

Läkningsprocessen var klart jobbigt. Det kliade och sved i underlivet konstant i 6 veckor. Gjorde så himla himla ont att bara gå den första veckan att jag grät. Svullnaden var inte att leka med. Morfintabletterna gjorde också att jag blev helt förstoppad. Trodde stygnen skulle spricka när jag satt och klämde på toan....

Men nu efter ett år har jag lite känselbortfall i blygdläpparna (då de skurit rakt igenom massa nerver) så om jag känner med mina fingrar på ett visst ställe, så är det helt bedövat, typ. Ingenting som märks vid samlag dock! Mina nya blygdläppar ser jättefina ut och jag kan inte klaga på något mer än det jag nämde ovan, då.

Vill däremot avsluta med att säga att, hade jag inte haft de besvären jag hade innan op, hade jag aldrig gjort det.

Så om det enbart är för estetikens skull avråder jag dig att "genomlida" en labia plastik!

Lycka till

Svar på tråden Blygdläppsoperation