Längtansblåblomma skrev 2018-05-11 07:02:41 följande:
Hej!!
Vad roligt, välkommen i gänget!:)
Då får vi hoppas att din cykel är på väg att stabilisera sig nu då! Gjorde ni ett försök då du hade känningar av äl, eller väntar du in första mensen först?
Jag använder mig av Natural Cycles och äl- stickor.. har även beställt ett digitalt test som kan visa ännu tydligare vilka dagar man har som allra störst chans.
Började med NC för två månader sen, så det tar nog en stund innan det går att läsa av korrekt antar jag.
Tänker ni berätta för andra att ni försöker, eller hålla det för er själva?
Tack :) Nej vi började försöka direkt när jag slutat med p-piller, fast lite mer nu när jag tror mig ha ägglossning, haha.. Igår och idag gick min NC-graf över medellinjen, ett hopp på 0,3 grader jämfört med i förrgår, så jag hoppas det är ägglossning? NC är ju ett bra verktyg, men jag kan känna att jag blir nojig och överanalyserar, om du förstår vad jag menar :) Men det är svårt att bara "slappna av" nu när man väl bestämt sig!
Jag försöker se det i små målsteg, steg 1 får bli att se om min ägglossning funkar, steg 2 att se om mensen funkar, steg 3 att försöka pricka ägglossningen. Man har ju ingen aning om hur lång tid det tar, verkar vara så olika för alla.
Jag har berättat för två kollegor, men inte för mina närmsta vänner och föräldrar. Umgås mkt på jobbet med kollegorna men inte privat, men det känns ändå bra att ha berättat för någon, det känns som man bär på en liten hemlis, haha! Hur har ni gjort?
Min sambo är såklart med på beslutet, men han är inte den mest kommunikativa typen, när vi pratar om bebis är det mest jag som tar upp det. Han "hänger på", eller vad jag ska säga... Sen av oss två så är jag mer den som vill "köra på" när man väl har bestämt något, då vill jag att det ska hända nu nu nu! Hur har ni det?