• Äldre 10 May 22:12
    2225 visningar
    17 svar
    17
    2225

    Dåligt klädutbud i Sverige

    Är så otroligt trött på Sveriges dåliga utbud på kläder och skor, finns det nån som har tips på SNYGGA, lite mer glamourösa klädsidor ? Jag brukar köpa från engelska eller amerikanska sidor men försöker ibland googla om liknande sidor möjligen finns i Sverige, men neeej då. Alltid samma gamla torra skit, zalando, hm, Gina, nelly, bubbleroom, zara, asos, ellos, bonprix och en uppsjö postorder-tant-sidor. Det är antingen de sidorna med ?vanliga? kläder, eller ?sexiga? vuxenklädsidor med dildos och porrkläder i PVC som finns att välja på, fan vad trött jag blir! Jag letar efter typ sexiga fodralklänningar i velvet, satin, högklackade skor med rhinestones och päls på osv. Tänk er snyggaste glammigaste tjejerna på instagram - den stilen! Ska det vara så svårt i Sverige 2018? Håller ni inte med mig om hur torrt Sverige är? MÅSTE man beställa sånt här utomlands heeela tiden eller finns det något sånt här alls ?

  • Svar på tråden Dåligt klädutbud i Sverige
  • Äldre 11 May 01:30
    #1

    "Sveriges".. det är väl ändå barn och kvinnor som syr skiten i Asien.

    Du kan ju prova att sy egna istället.

  • Äldre 11 May 01:40
    #2

    Och jag tycker att det är trashigt med bodycon-klänningar och skor med paljetter, och är ganska glad att det "modet" inte nått mainstream Sverige ännu. Så länge du kan köpa skiten från utlandet är det väl ingen fara?

  • sextio­talist
    Äldre 11 May 06:48
    #3
    BurningDiamond skrev 2018-05-11 01:40:15 följande:

    Och jag tycker att det är trashigt med bodycon-klänningar och skor med paljetter, och är ganska glad att det "modet" inte nått mainstream Sverige ännu. Så länge du kan köpa skiten från utlandet är det väl ingen fara?


    Instämmer.
  • Äldre 11 May 06:54
    #4

    Tycker det finns en massa kläder att välja mellan, på svenska sidor och i affärer i Sverige. Så mycket kläder att man blir yr i huvudet typ...FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånad

  • sextio­talist
    Äldre 11 May 09:00
    #5

    Din klädstil är med all sannolikhet för smal och inte så användbar utanför hemmet, med andra ord ingen marknad i Sverige, vilken tur för dig att det finns Internet så säljarna har en tillräcklig stor marknad så att de kan sälja dessa kläder utan att riskera sin ekonomi

  • Äldre 11 May 11:48
    #6
    Pr0nographic skrev 2018-05-11 01:30:36 följande:

    "Sveriges".. det är väl ändå barn och kvinnor som syr skiten i Asien.

    Du kan ju prova att sy egna istället.


    Oj då, triggad? Har du inga vettiga tips kan du ju hålla käften, OT
  • Äldre 11 May 11:49
    #7
    BurningDiamond skrev 2018-05-11 01:40:15 följande:

    Och jag tycker att det är trashigt med bodycon-klänningar och skor med paljetter, och är ganska glad att det "modet" inte nått mainstream Sverige ännu. Så länge du kan köpa skiten från utlandet är det väl ingen fara?


    Vem fan har sagt något om fula paljetter din pajas? Vet du vad rhinestones är eller? Herregud. Varför kallar du dig Diamond om det nu är så trashigt?
  • Äldre 11 May 11:50
    #8
    -1
    sextiotalist skrev 2018-05-11 06:48:55 följande:

    Instämmer.


    Ja, för en sextiotalists dammiga åsikter om dagens mode väger ju så tungt
  • Äldre 11 May 11:51
    #9
    Nimzay skrev 2018-05-11 06:54:57 följande:

    Tycker det finns en massa kläder att välja mellan, på svenska sidor och i affärer i Sverige. Så mycket kläder att man blir yr i huvudet typ...


    Jo det finns mycket, mycket vanliga/porriga/sportiga kläder, men sällan i den stilen jag menar.
  • Äldre 11 May 11:53
    #10
    Glam999 skrev 2018-05-11 11:51:59 följande:
    Jo det finns mycket, mycket vanliga/porriga/sportiga kläder, men sällan i den stilen jag menar.
    Aha, vad är det för stil du menar?
  • Äldre 11 May 11:53
    #11
    -1
    sextiotalist skrev 2018-05-11 09:00:31 följande:

    Din klädstil är med all sannolikhet för smal och inte så användbar utanför hemmet, med andra ord ingen marknad i Sverige, vilken tur för dig att det finns Internet så säljarna har en tillräcklig stor marknad så att de kan sälja dessa kläder utan att riskera sin ekonomi


    Ja jag tror det också, Sverige är för torrt och det är ju svaren i denna tråden bevis på.
  • Äldre 11 May 11:55
    #12

    Det mesta av dålig kvalitet och ser ut som trasor.Allmänt om kläder köpta i Sverige.

  • Äldre 11 May 11:55
    #13
    Nimzay skrev 2018-05-11 11:53:44 följande:

    Aha, vad är det för stil du menar?


    Såhär: www.instagram.com/meshki/
  • Äldre 11 May 12:02
    #14
    Glam999 skrev 2018-05-11 11:55:32 följande:
    Såhär: www.instagram.com/meshki/
    Okej, nej så mycket sånt kanske det inte finns att köpa här precis  

    För övrigt ganska snygga kläder på ett sätt, men samtidigt alldeles för sexiga och utmanande för min smak och kanske även en aning för lyxiga typ för min smak
  • sextio­talist
    Äldre 11 May 15:03
    #15
    Glam999 skrev 2018-05-11 11:50:49 följande:

    Ja, för en sextiotalists dammiga åsikter om dagens mode väger ju så tungt


    Hade det varit ett mode, så hade dessa kläder funnits i affärerna.
  • Äldre 11 May 15:22
    #16
    +1

    Någon är visst lite överkänslig idag... Hahaha! Normal-bildade svenskar vet att det heter sammet, inte velvet; strass, inte rhinestones. Men ja, med den klädsmaken i kombination med den attityden kan man ju inte förvänta sig att det ska finnas många fungerande hjärnceller.

    Men som andra sagt i tråden, vill du köpa horiga kläder så finns de att tillgå på nätet, vad spelar det för roll att de inte finns på HM eller Ellos?

  • Vorr vorr
    Äldre 11 May 15:22
    #17

    Gå naken om du inte hittar kläder.

Svar på tråden Dåligt klädutbud i Sverige