• Anonym (?)

Passiv vejping och gravid!

Jag är gravid och min sambo röker e -cigg . Han rökte e- cigg inomhus förut fram tills för några veckor sen när jag förbjöd honom för jag inte vet ifall passiv vejping är skadligt för gravida . Han påstår att det inte är det för då skulle man aldrig få röka det på restauranger osv. Han står alltid en bit ifrån mig o röker vanliga cigg men när han vejpar går han aldrig iväg när vi är utomhus utan gör det precis bredvid mig , han tror inte det är skadligt på något sett men vi vet inte därför undrar jag om någon vet ifall passiv vejping är skadligt? Dömmande kommentarer undanbedes vill endast ha svar på frågan. Undviker passiv vejping så mycket som går eftersom jag inte vet ifall det är skadligt . Men är jätte rädd att sambon ändå vejpar inomhus när jag ligger och sover eftersom han inte tror att det är farligt . Han röker e-cigg med nikotin

• Svar på tråden Passiv vejping och gravid!
  • Anonym (?)

Ingen som vet?!

• Anonym (Avgaser)

Helt säkert är alla avgaser och utsläpp som finns i luften mycket farligare att andas in.

Ställ en hink och samla in regnvatten så ser du hur mycket skit som finns runt dig.

• Anonym (?)
    Anonym (Avgaser) skrev 2018-05-11 09:51:31 följande:

Helt säkert är alla avgaser och utsläpp som finns i luften mycket farligare att andas in.

Ställ en hink och samla in regnvatten så ser du hur mycket skit som finns runt dig.

Men jag undrar ifall passiv vejping är samma som passiv rökning? Att man får i sig nikotin?
  • Anonym (?)

Ingen mer som vet??

• Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2018-05-11 10:46:53 följande:

Ingen mer som vet??

Nej det är inte farligt. Det är bara ånga som kommer ut.
  • Anonym (?)
    Anonym (E) skrev 2018-05-11 10:59:58 följande:

Nej det är inte farligt. Det är bara ånga som kommer ut.

Men det är ju nikotin i ångan eftersom han röker e-cigg med nikotin?
  • Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2018-05-11 11:01:02 följande:

Men det är ju nikotin i ångan eftersom han röker e-cigg med nikotin?

Det är inte nikotinet som ger cancer och sjuka barn. Det är tjäran, bensenet och all övrig skit cigg innehåller.
  • Anonym (Rogue)
    Anonym (E) skrev 2018-05-11 11:08:21 följande:

Det är inte nikotinet som ger cancer och sjuka barn. Det är tjäran, bensenet och all övrig skit cigg innehåller.

Nikotin är visst farligt, nikotinet är nästan farligare än resten av skiten för ett ofött barn. Tjäran och allt det andra är farligast för de som andas in röken, men nikotinet orsakar tillväxthämning och hämmar bildning av synapser i hjärnan hos foster. Man får mindre barn med lägre intelligensnivå helt enkelt.

Till TS har jag inget svar utom att jag antar att en del nikotin läcker ut om inte annat så med din partners utandningsluft osv. Ver inte exakt hur e-cigg funkar tyvärr.
  • Anonym (E)
    Anonym (Rogue) skrev 2018-05-11 11:33:41 följande:

Nikotin är visst farligt, nikotinet är nästan farligare än resten av skiten för ett ofött barn. Tjäran och allt det andra är farligast för de som andas in röken, men nikotinet orsakar tillväxthämning och hämmar bildning av synapser i hjärnan hos foster. Man får mindre barn med lägre intelligensnivå helt enkelt.

Till TS har jag inget svar utom att jag antar att en del nikotin läcker ut om inte annat så med din partners utandningsluft osv. Ver inte exakt hur e-cigg funkar tyvärr.

JA nikotinet är farligt, för den som röker! Nikotinet som ev kommer ut med andningsluften är så liten så risken är minimal. Spec med e-cigg iom att den bara ger ånga när man röker den. Inte som cigg som pyr konstant.
  • Anonym (?)
    Anonym (Rogue) skrev 2018-05-11 11:33:41 följande:

Men eftersom det är ånga till skillnad från rök så undrar jag om en passiv vejpare kan få i sig nikotinet från ångan?för ångan blir ju till vatten igen ganska direkt
  • Anonym (Avgaser)
    Anonym (?) skrev 2018-05-11 09:52:59 följande:

Men jag undrar ifall passiv vejping är samma som passiv rökning? Att man får i sig nikotin?

Nej. Det är inte samma sak. Så du behöver inte vara orolig.

Sen att man inte behöver vejpa precis bredvid andra är en annan sak. En del gillar inte lukten och en del blir galna på ljudet när någon vejpar.
  • Anonym (?)
    Anonym (Avgaser) skrev 2018-05-11 14:51:20 följande:

Nej. Det är inte samma sak. Så du behöver inte vara orolig.

Sen att man inte behöver vejpa precis bredvid andra är en annan sak. En del gillar inte lukten och en del blir galna på ljudet när någon vejpar.

Men det är ju fortfarande nikotin i ångan som man blir utsatt för om man sitter i samma rum som någon som vejpar eller var tar nikotinet annars vägen om det inte är ut med ångan som man blåser ut?
  • Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2018-05-11 15:21:18 följande:

Men det är ju fortfarande nikotin i ångan som man blir utsatt för om man sitter i samma rum som någon som vejpar eller var tar nikotinet annars vägen om det inte är ut med ångan som man blåser ut?

Nikotinet stannar i lungorna och går ut i kroppen. Hur tror du annars man kan få en "nikokick"?
  • Anonym (?)
    Anonym (E) skrev 2018-05-11 15:34:18 följande:

Nikotinet stannar i lungorna och går ut i kroppen. Hur tror du annars man kan få en "nikokick"?

Så du menar att all nikotin stannar i lungorna och att all ånga är helt giftfri? Nej det tror jag inte på, man får nikotinkick av vanliga cigaretter också men det mesta förs ut genom röken ändå
  • Anonym (E)
    Anonym (?) skrev 2018-05-11 15:36:12 följande:

Så du menar att all nikotin stannar i lungorna och att all ånga är helt giftfri? Nej det tror jag inte på, man får nikotinkick av vanliga cigaretter också men det mesta förs ut genom röken ändå

Du vill bara inte ta till dig det folk här säger för du har ju redan svaren på hur farligt det är.

Så då säger jag såhär, ja det är helt jävla livsfarligt att vara i närheten när han suger på sin e-cigg. Fly för livet innan du dör!
  • Anonym (?)
    Anonym (E) skrev 2018-05-11 15:42:11 följande:

Du vill bara inte ta till dig det folk här säger för du har ju redan svaren på hur farligt det är.

Så då säger jag såhär, ja det är helt jävla livsfarligt att vara i närheten när han suger på sin e-cigg. Fly för livet innan du dör!

Jag tänker bara logiskt. Men undrar mest över ifall gifterna sprids i luften eller försvinner med ångan när det blir till vatten.Finns ingen logik i att all nikotin skulle stanna i lungorna, inte en chans
  • Anonym (?)
    Anonym (Lalla) skrev 2018-05-11 15:58:41 följande:

Kanske en intressant läsning?

Orkade inte igenom hela men den känns rätt så seriös.

www.elekcig.se/blog/passiv-vapning

Det är väl klart att tillverkare av e cigg aldrig skulle erkänna ifall det är farligt för omgivningen med passiv vejping. Dom vill ju ha så bra marknadsföring för sin pridukt som möjligt ..
  • Anonym (Lalla)
    Anonym (?) skrev 2018-05-11 16:26:40 följande:
    Det är väl klart att tillverkare av e cigg aldrig skulle erkänna ifall det är farligt för omgivningen med passiv vejping. Dom vill ju ha så bra marknadsföring för sin pridukt som möjligt ..
    Det finns länkar till undersökningar om du inte kikade vidare...
Svar på tråden Passiv vejping och gravid!