Blödning v5+5 (v,6)
Hej! Jag och min sambo har sedan 4 år tillbaka försökt bli gravida i april gjordes en FET med en femdagars (blasto). detta är våran första återföring och även första gången som vi plussar. Vi plussade på testdagen som vi fått från IVF kliniken alltså 2/5 i onsdags 9/5 får jag en blödning. En blödning så som när jag har mens inte så att jag blöder igenom bindan men ändå påtaglig och med levratblod. Blödningen började brun och sedan röd. Blödningen avtog senare under efm och igår (10/5) var den mer som spottings och idag brun. Jag har inte haft märkbart ont utan mer den molvärk som jag känt sedan veckan innan plus och även efter pluset. Tog ett grav test idag och det visar posititv men det kan det tydligen göra i flera veckor även om man fått MF.
Idag kontaktade jag IVF kliniken för att se om man kan göra ett VUL men...dem vill inte göra vul för dem menar på att dem ändå inget kan se eller göra utan rekomenderade att jag gör ett gravtest nästa vecka.... Barnmorskan på VC tyckte det verkade knepigt och att jag skulle ringa kvinnoklinken, Kvinnokliniken hade dock inga telefontider... Så nu står vi här inför en helg... och är tok oroliga. jag har inte kunnat jobba då tankarna och känslorna härjar fritt...
Vart kan jag vända mig? är det helt omöjligt att se idag? (sista mens 30/3 återföring av femdagars blasto 19/4)
Vet inte vart jag ska ta vägen.