• Anonym (Var)

Vart hittar man en kristen partner?

Har ni tips på var man hittar en kristen partner?

Internet verkar väldigt svårt?

Jag är inte med i någon kyrka (lång historia, men kan ej vara med i någon kyrkfa för tillfället).

Tips?

• Svar på tråden Vart hittar man en kristen partner?
  • Anonym (123)

Flytta till Jönköping

• Anonym (No)

Kan bli svårt då som flesta har konverterat till sunt förnuft. Men du kan ju leta på sidor där folk tror på bigfoot och annat. Där lär det ju finnas människor som inte baserar sina värderingar på bevis.

• Anonym (7:e)

Vet inte om sajten finns kvar, men jag träffade min man på 7:Ehimlen. Är man bara tydlig med vad man är ute efter så är det inte svårt.

• Anonym (Var)

Jag har inget emot en partner som inte är kristen iofs, men det skulle hjälpa med likadana värderingar. Folk som inte är kristna gifter sig inte på samma vis och det är allmänt hårdare klimat(otrohet, vulgaritet osv).

• Sandraberg
    Anonym (Var) skrev 2018-05-11 21:52:05 följande:

Jag har inget emot en partner som inte är kristen iofs, men det skulle hjälpa med likadana värderingar. Folk som inte är kristna gifter sig inte på samma vis och det är allmänt hårdare klimat(otrohet, vulgaritet osv).

Varför kan du inte vara med i någon kyrka? Prova att läs något annat än Bibeln ex en bok av San Harris.
  • Anonym (r)

Gå till en moske. Många kristna är där och tex kärleksbombar.

• Anonym (No)
    Sandraberg skrev 2018-05-11 21:55:12 följande:
    Varför kan du inte vara med i någon kyrka? Prova att läs något annat än Bibeln ex en bok av San Harris.
    Ja är man religiös så kan ju Sam Harris verkligen göra mirakel för en.
  • Anonym (Var)

Brukar kolla debatter av Sam Harris.

Anledningen till att jag läser ur bibeln är att inget intresserar mig längre. Nothing else satisfies...

• Anonym (Kristen)

Gå på aktiviteter som kyrkan/församlingen ordnar. Skriv in dig i en församling eller delta i möten/träffar som anordnas så kanske du hittar någon där :)

Annars kan du nätdejta och skriva i din profil att du söker en kristen partner. Finns många troende kristna även om det verkar så när man hänger här på fl :D

• Anonym (No)
    Anonym (Var) skrev 2018-05-11 22:15:23 följande:

Brukar kolla debatter av Sam Harris.

Anledningen till att jag läser ur bibeln är att inget intresserar mig längre. Nothing else satisfies...

På vilket sätt intresserar bibeln dig mer än dom andra likvärdiga litterära värk i barnhyllan eller i fantasy hyllan. Sveriges rollspels community ska ju vara ganska aktivt, där springer ju trollkarlar, alver och andra ting av samma sanningshalt som du finner så intressant i bibeln. Där skulle du ju kunna träffa någon, då samma rationalitet applicerar på båda, att det fungerar med blind tro, utan bevis. Nej sorry, jag googlade just rollspels communityn, skillnaden verkar vara att dom vet att det dom håller på med är bullshit. Åk inte dit. Försök någon av dom dating sidor som rekommenderats ovan. (Läs som poisi och inte som ett seriöst svar) Men det borde inte vara så svårt, med tanke på vad din normala läsning innefattar. Lycka till! 
Svar på tråden Vart hittar man en kristen partner?