• Anonym (Fundersam)

Är folk som lägger upp 10 bilder om dagen på insta lyckligare eller olyckligare än de som inte gör det?

Utgår från mig själv här. Jag lägger upp en bild ibland när jag har döttåkigt. Men ibland också för att skryta och ?vill visa? hur bra jag har det fast jag faktiskt kanshe sitter där på stranden och har tråkigt.

När jag är som lyckligast och harmonisk lägger jag inte upp något alls.

Funderar över de (vänner) som lägger upp 5-10 bilder om dagen och ?dagens? som försvinner efter en dag, hela tiden. Är de som lyckliga och glada att de känner att de måste dela med sig av detta eller är det ett beroende av likes eller försöker de övertyga sig om att de är lyckligare än vad de är?

Att ständigt uppdatera sitt liv på insta (eller fb) känns väldigt tidskrävande och lever man verkligen i verkligheten då?

• Svar på tråden Är folk som lägger upp 10 bilder om dagen på insta lyckligare eller olyckligare än de som inte gör det?
  • Fiona M

Jag tror man ska akta sig för att tro att alla tänker och reagerar som man själv gör och istället försöka inse att alla är olika.

• Anonym (mmmm)

Alla gör olika, finns nog olika skäl för alla människor. Att skriva en TS om lyckliga eller olyckliga utifrån om de lägger upp foton på nätet blir alldeles för enkelspårigt.

Jag lägger nästan aldrig ut nåt på veckorna för jag har inte tid då. Däremot kan det bli några bilder på helgen, eller en bara, beror på vad jag gör. Dock handlar det inte om att jag är olycklig eller lycklig. 

En del har ett stort fotointresse och delar då bilder för att det är kul. Småbarnsföräldrar eller valpköpare lägger jättegärna ut många bilder i början men det kanske avtar senare. Jag lägger upp bilder från trädgården men inte bara. En del visar kakan de har bakat osv. 

Tycker det är värre med en bekant jag har på Facebook som lägger ut tjogvis med texter i stilen: "om du tycker om mig, gilla" ," om du tycker om att vara min vän på FB, gilla" (människan är nästan 50)  och liknande med olika varianter. Hon kan knappast må bra. 

• Anonym (Fundersam)
    Fiona M skrev 2018-05-12 16:48:55 följande:

Jag tror man ska akta sig för att tro att alla tänker och reagerar som man själv gör och istället försöka inse att alla är olika.

Jo jag vet. Men tycker att det känns som man behöver mycket uppmärksamhet när man alltid måste flasha med sitt liv.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-05-12 16:57:13 följande:

Alla gör olika, finns nog olika skäl för alla människor. Att skriva en TS om lyckliga eller olyckliga utifrån om de lägger upp foton på nätet blir alldeles för enkelspårigt.

Jag lägger nästan aldrig ut nåt på veckorna för jag har inte tid då. Däremot kan det bli några bilder på helgen, eller en bara, beror på vad jag gör. Dock handlar det inte om att jag är olycklig eller lycklig. 

En del har ett stort fotointresse och delar då bilder för att det är kul. Småbarnsföräldrar eller valpköpare lägger jättegärna ut många bilder i början men det kanske avtar senare. Jag lägger upp bilder från trädgården men inte bara. En del visar kakan de har bakat osv. 

Tycker det är värre med en bekant jag har på Facebook som lägger ut tjogvis med texter i stilen: "om du tycker om mig, gilla" ," om du tycker om att vara min vän på FB, gilla" (människan är nästan 50)  och liknande med olika varianter. Hon kan knappast må bra. 

Så är det och jag själv kan lägga it ibland men jag pratar om de som lägger ut 10 om dagen från morgon toll kväll. Personligen har jag svårt för att ens dejta en kille som gör så. Känns som ett stort behov av uppmärksamhet?
  • Error

Lyckligare eller olyckligare vetifan, men definitivt större behov av bekräftelse än en annan.

• Anonym (963)

Sådana människor är beroende av dopamin. Det gör dom lyckliga för stunden. Precis som en pundare måste få mer och mer.

Svar på tråden Är folk som lägger upp 10 bilder om dagen på insta lyckligare eller olyckligare än de som inte gör det?