Flytta tilk Stockholm eller Uppsala med barn?
Jag ska flytta med mina barn till hösten till antingen Uppsala eller Stockholm. Jag har fått jobb mitt emellan städerna så avståndsmässigt spelar det ingen till var jag bor men vi vill bo i en stad.
Så vad är bäst? Bo i Stockholm med storstadens alla erbjudanden. Vattnet och den fina skärgården. Alla möjligheter inom skola och utbildning osv. Min dotter kommer börja gymnasiet andra ring.
Eller Uppsala? En lite mindre stad, cykelavstånd till allt. Lugnare? Slippa tunnelbanan och den otryggheten en stor stad kan innebära? Närheten till allt och även där bra möjligheter med skola och utbildning?
Uppsala känns tråkigare, Stockholm lite ?roligare?, fler platser att besöka och man kan variera helgerna mer? Men Stockholm känns stökigare. Gäng och skjutningar, tunnelbanan otrygg på kvällstid för en ungdom och helt enkelt känns som fler faror?
Hjälp mig ni som har erfarenhet av städerna. Gärna både och. Jag har barn och ett bonusbarn som är yngre. Pengar ör inga problem vi köper där det är bra dvs ingen hyresrätt i dålig förort.
Vad anser ni? Vart är bäst att bo? Gärna tills pensionen och gärna att barnen vill bo kvar i staden också med studier och jobb :)