Dubbla budskap?
För ett tag sen när jag och min chef satt och pratade på en AW så berättade han att han tyckte om mig, att känslorna växt fram med tiden och så kysste han mig. Sen fick han panik och upprepade "vafan har jag gjort, jag är din chef, så här får jag inte göra". Efter det kysste han mig igen och ville att jag skulle sova med honom på hotell vilket jag inte tyckte var så bra. Han är i en relation och jag blev helt paff av händelsen. Känner en attraktion till honom men tycker inte om drama. Dagen efter kom sms om att jag inte får berätta för någon och att det var ett misstag, att även om man är intresserad av varandra så är det inte bra som chef och anställd. Och upptagen dessutom.
Ett par dagar gick, vi träffades inte pga vi jobbar på olika orter ibland. Idag kom sms där han frågar vad jag gör, lite kallprat, han skickar en selfie och uttrycker hur vackra ögon jag har. Sen slutar smsen komma.
Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer berätta för någon, jag förstår hans panik och att jag är attraherad av honom men om han vill glömma så är det ok, då gör jag också det.
Kan jag tolka detta som lite dubbla budskap eller försöker han säkerställa att jag inte går "woman scorned/scorched earth" på honom?