• Nathiis

Spöksymptom?

Blir ju inte klok på kroppen.

Har längtat så länge efter barn och nu när jag och min sambo försöker få vårt första egna barn har jag efter detta försöket dels mått illa på förmiddagarna denna vecka, nästan till spynivå och nu i två-tre dagar haft en molande värk i nedre magtrakten.

Så nu går jag ju såklart och undrar om det händer något därinne eller om det bara är spöksymptom för att jag så väldigt gärna vill ???? ..

Hur har ni haft det med spökerier ?

• Svar på tråden Spöksymptom?
  • lamapi

Jag försöker också bli gravid och efter första försöket så kände jag alla möjliga symptom. Jag hade stickningar i nedre delen av magen, var illamående och kräktes till och med. Fick sedan ett negativt grav-test. Nu med andra försöket så försöker jag att inte känna efter så mycket (även om det är svårt). 

• Jagerika

Vi har försökt i snart ett halvår och dom två första månaderna hade jag alla symptom man kan ha! Spydde till och med en natt, men har inte tagit sig än! Man fokuserar så på att bli gravid att man lurar sig själv tyvärr, min tips är att försöka släppa allt, inte ens ta ägglossningstest ( om man inte måste) och bara vara. Det är självklart jättesvårt, även för mig, men jag tror kroppen *låser sig* om man tänker för mycket på att bli med barn :)

Lycka till!

• Nathiis
    Jagerika skrev 2018-05-16 07:49:44 följande:

Vi har försökt i snart ett halvår och dom två första månaderna hade jag alla symptom man kan ha! Spydde till och med en natt, men har inte tagit sig än! Man fokuserar så på att bli gravid att man lurar sig själv tyvärr, min tips är att försöka släppa allt, inte ens ta ägglossningstest ( om man inte måste) och bara vara. Det är självklart jättesvårt, även för mig, men jag tror kroppen *låser sig* om man tänker för mycket på att bli med barn :)

Lycka till!

Tror det var inför äl som spökade nu (:

Fick stark markering på äl-stickan idag. Har fortfarande lite oregelbunden cykel efter att ha slutat med p-piller i Februari så jag vill gärna ha lite koll sådär.

Men såklart det blir så ! Nu är jag väldigt fokuserad på annat också så även om jag försöker hålla koll så är jag just nu inte "besatt" ^^ Haha ..
Svar på tråden Spöksymptom?