• skoskaft

Tips på billig barnstol, 8 månader

Tips på billig barnstol, 8 månader baby.

Såg Biltemas babystol, 1500 kr, kan det vara något? Någon som har erfarenhet av den?

• Svar på tråden Tips på billig barnstol, 8 månader
  • Sisisisi

Biltemas är inte bra. Kolla om du kan hitta en britax maxway till bra pris, kanske med någon rabattkod. Såg nån i veckan som hittat den för 1995 kr.

Annars en begagnad maxway kanske. Både britax Hiway och axkid move hittar du för under 2000 kr.

Köper du en maxway har du en stol som funkar tills barnet är tillräckligt stort att vändas framåt.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Almina

För 1500 bör ju vara en bilbarnstol... Hur lång och tung är bebisen? Sisisi tycker jag gav bra råd. Biltemas bilbarnstol skulle jag undvika, men jag trodde inte den såldes längre?

• Magnefico

Bäst är att köpa begagnad stol om du vill spara pengar. Finns hur mycket stolar som helst till salu. Alla bilbarnstolar har genomgått tester innan de får börja säljas, så säkerheten behöver man inte vara orolig för.

Mitt viktigaste råd är att välja en stol som tar lite plats. En del är ju oanvändbart stora i normala bilar. Britax highway II har vi. Det är en av de kompaktaste stolarna som finns.

• skoskaft
    Sisisisi skrev 2018-05-13 07:23:34 följande:

Biltemas är inte bra. Kolla om du kan hitta en britax maxway till bra pris, kanske med någon rabattkod. Såg nån i veckan som hittat den för 1995 kr.

Annars en begagnad maxway kanske. Både britax Hiway och axkid move hittar du för under 2000 kr.

Köper du en maxway har du en stol som funkar tills barnet är tillräckligt stort att vändas framåt.

Highway och axkid, de priser du anger, är de begagnade priser?

Är de stora, dvs tar mycket plats? 
  • Sisisisi
    skoskaft skrev 2018-05-13 12:03:30 följande:

Highway och axkid, de priser du anger, är de begagnade priser?

Är de stora, dvs tar mycket plats? 

Nej, nypris på jollyroom. Hiway tar liten plats, den andra vet jag inte. Men jag skulle satsa på maxway, det lönar sig i längden.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • EpicNurse

Absolut maxway före highway till en så liten. Det är en liten, bra och prisvärd stol som håller länge! Just egenskapen billig ska inte prioriteras när det gäller barns säkerhet... men maxway är en av de billigare och är ofta på erbjudande online.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Magnefico
    EpicNurse skrev 2018-05-13 12:47:01 följande:

Absolut maxway före highway till en så liten. Det är en liten, bra och prisvärd stol som håller länge! Just egenskapen billig ska inte prioriteras när det gäller barns säkerhet... men maxway är en av de billigare och är ofta på erbjudande online.

Maxway är godkänd först från 9 kilo. Ett rent olämpligt val till aktuellt barn alltså! Dessutom tar den mycket plats.

Highway II är bättre på alla sätt. Tar mindre plats, kostar mindre och godkänd 0 - 25 kg.
  • Sharper
    Magnefico skrev 2018-05-13 14:43:41 följande:

Maxway är godkänd först från 9 kilo. Ett rent olämpligt val till aktuellt barn alltså! Dessutom tar den mycket plats.

Highway II är bättre på alla sätt. Tar mindre plats, kostar mindre och godkänd 0 - 25 kg.

Nej ett väldigt lämpligt väl så länge barnet når upp till bältet på nedersta hålet. Anledningen till 9 kg är att testdockan vägt 9 kg. :)
Svar på tråden Tips på billig barnstol, 8 månader