• Elfvingx2

Elvanse under graviditet

Jag äter Elvanse 70mg för min adhd. Men jag äter också abilify 5mg och escitalopram 10mg för min bipoläritet.

Jag skulle vilja veta om det finns någon där ute som äter/ätit samma som jag under graviditeten och om det gick bra. Alltså märktes det nått på den nyfödde?

Jag försöker bli gravid. Psyk säger två olika saker. Den ena säger att jag förmodligen måste avbryta behandling under graviditeten och den andra säger att jag förmodligen kan fortsätta med behandlingen. Får inga raka svar.

Så därför vänder jag mig till er nu. Hur har ni gjort?

Jag kommer må SKIT om jag slutar med min medicin. Och är livrädd för vad som kommer hända.

Kramar

• Svar på tråden Elvanse under graviditet
  • Långbenopluto

Du ska INTE äta så starka mediciner när du ska ha barn, det kan du inte riskera.

Vill du ha barn så får du stå ut med att må skit 9 månader.

• frestelsen

Jag skulle absolut inte riskera att äta sånt under graviditeten.. Du kan ge barnet både de ena och andra skadorna o de kan de väl inte va värt?

• gangstah91
    Elfvingx2 skrev 2018-05-13 11:11:38 följande:

Jag äter Elvanse 70mg för min adhd. Men jag äter också abilify 5mg och escitalopram 10mg för min bipoläritet.

Jag skulle vilja veta om det finns någon där ute som äter/ätit samma som jag under graviditeten och om det gick bra. Alltså märktes det nått på den nyfödde?

Jag försöker bli gravid. Psyk säger två olika saker. Den ena säger att jag förmodligen måste avbryta behandling under graviditeten och den andra säger att jag förmodligen kan fortsätta med behandlingen. Får inga raka svar.

Så därför vänder jag mig till er nu. Hur har ni gjort?

Jag kommer må SKIT om jag slutar med min medicin. Och är livrädd för vad som kommer hända.

Kramar

Du bör inte använda varken amfetamin eller selektiva serotoninåterupptagshämmare under graviditet.
Svar på tråden Elvanse under graviditet