• Äldre 13 May 16:53
    2084 visningar
    7 svar
    +1
    7
    2084

    Kan jag sjunga? (Videolänk)

    Hej, jag har spelat gitarr sen snart två år tillbaka och började nyligen att sjunga. Jag vill ha ärliga åsikter om hur bra jag är och om det är värt att satsa på. Jag litar inte på vänners omdöme då de inte vill såra mina känslor. 





    (Ignorera mitt användarnamn, valde det när jag var liten)

    Tack:)

  • Svar på tråden Kan jag sjunga? (Videolänk)
  • Äldre 13 May 17:05
    #1

    Jag tycker du sjunger helt ok! Du håller tonen hela tiden och det blir aldrig falskt, så du behöver inte vara rädd att det låter dåligt. Sen tycker jag personligen inte att det låter speciellt på något sätt, inget fångar mitt intresse, det blir lite platt. Helt vanlig ok röst skulle jag säga.

  • Äldre 13 May 17:30
    #2

    Jag gillar det och hade utan tvekan funnit glädje i att ackompanjera till en röst som din. Om det är värt att satsa på är det bara du som kan avgöra. Kör hårt säger jag i alla fall. Det finns ingen anledning att du inte ska sjunga om det är vad du vill göra.

    Din förmåga att integrera ett stabilt gitarrackompanjemang förstärker även helheten.

    Det finns dock alltid mer att lära sig, så sluta inte öva och sök även nytt att lära.

  • Äldre 13 May 17:50
    #3

    Tycker du har fin och bra röst :)

  • Äldre 13 May 22:32
    #4
    Woopsie skrev 2018-05-13 17:05:14 följande:

    Jag tycker du sjunger helt ok! Du håller tonen hela tiden och det blir aldrig falskt, så du behöver inte vara rädd att det låter dåligt. Sen tycker jag personligen inte att det låter speciellt på något sätt, inget fångar mitt intresse, det blir lite platt. Helt vanlig ok röst skulle jag säga.


    Maac skrev 2018-05-13 17:50:54 följande:

    Tycker du har fin och bra röst :)


    Tack så mycket!

  • Anonym (S)
    Äldre 14 May 00:32
    #5

    Jag tycker att det låter bra och tror säkert att du skulle kunna satsa på det om du vill. Men så som det låter i videon så tycker jag personligen inte att det låter så intressant, det känns nog lite platt på något sätt. Jag vet inte riktigt om det är något i sångstilen/rösten som du ska utveckla, eller om det handlar om att du behöver hitta rätt låtar som "lyfter" din röst bättre?

    Men sjunga tycker jag absolut att du kan!

  • Äldre 14 May 08:23
    #6

    Jätteduktig :- )

  • Äldre 14 May 14:03
    #7

    Visst kan du det.

Svar på tråden Kan jag sjunga? (Videolänk)