• Anonym (?)

Farligt att äta kosttillskott när man är gravid?

Kan det va farligt att äta kostillskott anpassade för gravida eftersom den innehållet alla vitaminer inklusive A vitamin . Kan A vitamin lagras i kroppen och om man äter det varje dag kan det till slut lagras så mycket A vitamin att det blir överdos av A vitamin i kroppen som kroppen inte kan göra sig av med ?

• Svar på tråden Farligt att äta kosttillskott när man är gravid?
  • Anonym (Madde)

Läste jag rätt? Du frågar om det kan vara farligt med kosttillskott anpassade för gravida när man är gravid?

• Thrandir

Det är extremt farligt att äta kosttillskott som är anpassat för gravida! Kan ju finnas en miljontedels chans att det finns listeria i det!

Vid närmare eftertanke, UNDVIK ALLT, ät ingenting, svällt dig själv, då minimerar du risken att bli sjuk av mat till 0%!

Lycka till!Flört

• Anonym (?)
    Anonym (Madde) skrev 2018-05-14 11:17:59 följande:

Läste jag rätt? Du frågar om det kan vara farligt med kosttillskott anpassade för gravida när man är gravid?

Ja
  • Anonym (?)
    Thrandir skrev 2018-05-14 11:25:04 följande:

Det är extremt farligt att äta kosttillskott som är anpassat för gravida! Kan ju finnas en miljontedels chans att det finns listeria i det!

Vid närmare eftertanke, UNDVIK ALLT, ät ingenting, svällt dig själv, då minimerar du risken att bli sjuk av mat till 0%!

Lycka till!

Det finns inte listeria i kosttillskott..
  • Anonym (Madde)
    Anonym (?) skrev 2018-05-14 11:25:54 följande:
    Ja
    Jag är klar med det här tramset. Gick det inte för långt med tidigare frågor så gick det för långt nu. 
  • Thrandir
    Anonym (?) skrev 2018-05-14 11:26:28 följande:
    No shit, sherlock!
  • Thrandir
    Anonym (?) skrev 2018-05-14 11:26:28 följande:
    Mitt tips till dig är att ringa till 1177 för råd istället för att söka efter svar på sidor som familjeliv!
  • Anonym (?)
    Thrandir skrev 2018-05-14 11:46:59 följande:

Mitt tips till dig är att ringa till 1177 för råd istället för att söka efter svar på sidor som familjeliv!

Ja men alla säger olika på vissa sidor står det att det är farligt med kosttillskott på vissa står det att man ska äta det, vissa bm säger att man inte behöver äta kosttilskott vissa ifrågasätter inte ens , vissa säger att det är A vitaminer som är skadligt i för hög dos
  • Thrandir
    Anonym (?) skrev 2018-05-14 11:57:18 följande:
    Ja men alla säger olika på vissa sidor står det att det är farligt med kosttillskott på vissa står det att man ska äta det, vissa bm säger att man inte behöver äta kosttilskott vissa ifrågasätter inte ens , vissa säger att det är A vitaminer som är skadligt i för hög dos

Om du enbart äter a vitamin så kan du bli förgiftad ja! Men om du tar det som tillskott MED övrig mat och följer rekommendationerna på produkten så är det ingen fara alls!

Det beror också på om du har ett underskott av a vitamin som du bör ta tillskott!

Svar på tråden Farligt att äta kosttillskott när man är gravid?