Jo, lite grann. Hatar framför allt våren, sommaren är en jävla plåga. Pollen + mediciner mot det = trött och nere, värme och ljus samma där, jag blir bara trött av solen, sover väldigt dåligt pga det vilket också gör mig nere. Lever gör jag någon gång mellan 21-22 och 04-05, då är jag pigg och glad. Synd att hundarna vill vara ute i solen, bara =P
Det som hjälper mig lite i typ feb-april är att se till att käka d-vitamin. Kapslar, inte tabletter. Jag antar att det är för att d-vitamindepåerna har tagit slut vid det laget och solen är inte är tillräkligt stark för att fylla på. Borde äta det året om, eftersom jag går i heltäckande.
Hittade det här på webben och kan säga att det stämmer in på mig till typ 1000%. Det gäller alltså både vårdepression och höst- vinterdepression.
Det vanligaste symtomet vid årstidsbunden depression är extrem trötthet, som inte blir bättre hur mycket man än sover. Sug efter kolhydrater, likgiltighet, minskad sexlust, sömnstörningar, för tidigt uppvaknande och koncentrationssvårigheter är andra vanliga symtom.