• Anonym (fundersam)

    Blödning av dagen efter piller?

    Tjena! Nu har jag en fråga angående dagen efter piller..

    Lång historia kort: Var hos min kille i måndags, vi hade samlag och jag glömde ta mitt p piller på kvällen.. Så jag tog två stycken dagen efter.. På torsdagen såg jag att jag fortfarande var kvar på onsdagens piller.. så jag kom inte ihåg om jag hade råkat ta det från en annan karta eller om jag glömt.

    På fredagen tog jag akut-pillret ellaone. Så fick jag mensvärk i söndags (igår) och då började mina blödningar. Jag har fortfarande blödningar idag.

    Jag fick även sluta helt i min pillerkarta och vänta fem dygn framåt innan jag får börja på en ny.. Så min fråga är, är det akut-pillret som kan ge blödningar eller var det för att jag slutade mitt i en karta med p piller? 

  • Svar på tråden Blödning av dagen efter piller?
  • Anonym (E)
    Om du glömt ta ditt p-piller idag så ska du inte ta 2 dagen efter, inte ens om du haft oskyddat samlag. Då är det bättre att du tar ett akut p-piller. Annat lönar sig inte, är vad jag fått höra varje gång jag gått för att få utskrivet p-piller och läst på fass. 
    Jag tror att det är akut p-pillret som gör detta. Så var det för mig sist jag tog ett sådant, blev yr och illamående och fick blödning dagen efter. Troligtvis en kombination pga "hattandet" (ursäkta ordvalet) med hormonerna på en så kort tid. 

  • Anonym (Ärligt)

    Om jag ska vara ärlig så har du verkligen pruttat i med en jävla massa hormoner nu.. Det är inte konstigt att din kropp får spratt! 

  • Anonym (fundersam)
    Anonym (Ärligt) skrev 2018-05-14 20:13:55 följande:

    Om jag ska vara ärlig så har du verkligen pruttat i med en jävla massa hormoner nu.. Det är inte konstigt att din kropp får spratt! 


    Men jag har lärt mig att man alltid ska ta det glömda pillret dagen efter med det piller man ska ta den dagen. Tog piller fram till torsdagen. Sen slutade jag med p pillerna. 
  • Anonym (Ärligt)
    Anonym (fundersam) skrev 2018-05-14 20:37:06 följande:
    Men jag har lärt mig att man alltid ska ta det glömda pillret dagen efter med det piller man ska ta den dagen. Tog piller fram till torsdagen. Sen slutade jag med p pillerna. 
    Ett akut p-piller innehåller SJUKT mycket hormoner dock. Menar att det inte är jättekonstigt att din kropp fick lite vajkalle då. Det kan hända. Oroa dig inte över blödningen :)
Svar på tråden Blödning av dagen efter piller?