• Sweetme90

    VILL VETA ALLT= SE HIT behöver hjälp, svar och funderingar ! :)

    hejsan
    jag är en tjej som älskar hästar
    men som aldrig kommer att ha råd med en egen häst så länge jag inte gifter mig en bonde som har en gård ridhus och stall osv vilket verkar ta tid. 

    jag vill heller inte be mina föräldrar om hjälp för att min dröm ska bli verklighet.
    jag vill helt enkelt veta, jag har aldrig haft fodervärds häst någon gång. 
    skulle så hemskt gärna vilja ha en foderhäst typ över 4-5 månader kanske. 
    och jag tror jag har ett ställe som hästen skulle kunna vara på å dit tar det ca 15 min ifrån mig och jag har körkort och egen bil.

    Det jag helt enkelt vill veta är allt. 
    Du som har foderhäst hur länge har du vad betalar du "din häst" på?
    Vad lägger du pengarna på? 
    Jag har ett jobb. jag tjänar ca 12-14.000kr i månaden beroende på om jag jobbar mkt extra eller varit sjuk...har alltså inte full månads lön så att säga. utöver alla räkningar är betald så har jag väl ca 3-4.000kr ibland mindre än så, plus maten på det då jag lever själv och har hund. skulle det verkligen räcka för mig ? 

    snälla hjälp mig med ett svar det är verkligen en dröm jag har som jag skulle vilja klara på egen hand utan mina föräldrars inblandning går den att uppnå ? eller vad säger ni ? 

    hjälp mig med svar !!
    tack på förhand :) 

  • Svar på tråden VILL VETA ALLT= SE HIT behöver hjälp, svar och funderingar ! :)
  • Fjäril kär

    Har du någon hästvana? Du måste veta vad du gör innan någon låter dig vara fodervärd på en privatägd häst.

  • Sweetme90
    Sweetme90 skrev 2018-05-14 20:35:56 följande:

    Glömde skriva kom jag på att jag har ridit sen jag var 2-3 år kanske. :) om det räcker? :) ;) 


    och är idag 28 =) 
  • Humörmamman

    I ditt ställe hade jag valt att försöka hitta någon att vara medryttare till istället. Du får inte ett lika stort ekonomiskt ansvar, men har ändå känslan av att ha en egen häst de dagar du har hand om hästen.

Svar på tråden VILL VETA ALLT= SE HIT behöver hjälp, svar och funderingar ! :)